KONTAKT Z DZIEKANATEM:
Zapraszamy do Pokoju Obsługi Studenta (POS) – pokój 206, Dziekanat Wydziału Lekarsko-Dentystycznego, ul. Chodźki 19 (TBV), II piętro.
Pokój Obsługi Studenta czynny jest od poniedziałku do piątku, w godzinach od 9:00-14:00.
Ponadto mogą Państwo skorzystać z form kontaktu elektronicznego:
- aplikacja FRONTDESK – poniżej instrukcja logowania i zakładania konta:
Do założenia konta niezbędne jest posiadanie adresu e-mail w domenie umlub.pl: numer_albumu@umlub.edu.pl
Należy wejść na stronę: https://e-csm.umlub.pl.
Następnie wybrać „system FRONTDESK”: https://frontdesk.umlub.pl/.
W celu zarejestrowania konta należy podać: pierwsze imię, drugie imię, nazwisko oraz adres e-mail w domenie umlub.edu.pl, następnie potwierdzić poprzez kliknięcie przycisku „rejestruj”.
Aby zalogować się na konto należy wpisać adres e-mail podany podczas rejestracji i potwierdzić klikając przycisk „dalej”.
Na wskazany adres e-mail zostanie wysłany jednorazowy token, który należy wpisać w miejscu „wprowadź token” i potwierdzić klikając „zaloguj”.
Po zalogowaniu pojawi się menu, gdzie należy wybrać: rodzaj studiów, wydział, kierunek, rok, tok studiów oraz numer albumu, zatwierdzić wprowadzone dane. Następnie pojawi się główne okno aplikacji Frontdesk, gdzie możliwe jest założenie nowej sprawy.
Problemy i ewentualne pytania związane z pracą systemu FRONTDESK prosimy zgłaszać za pomocą platformy pomocy technicznej HELPDESK (https://helpdesk.umlub.pl) lub poprzez kontakt: tel.: + 48 81 448 5555; e-mail: helpdesk@umlub.pl
- USOS – od roku akademickiego 2024/2025 w Uczelni działa Uniwersytecki System Obsługi Studiów (USOS) w ramach Zintegrowanego Systemu Informatycznego.
Aby uzyskać nowe hasło do logowania do Studenci wchodzą na stronę https://login.umlub.pl
1. Student wybiera „Ustaw nowe hasło”.
2. Student wprowadza prywatny adres mailowy zgłoszony w Dziekanacie, na który dostaje link do ustawienia hasła.
3. Przechodzi do linku otrzymanego na pocztę i ustawia hasło.
4. Login zostaje wyświetlony na ekranie urządzenia, na którym przeprowadzane jest ustawienie hasła.
Problemy z kontem, prosimy zgłaszać pod adresem email helpdesk@umlub.pl lub telefonicznie +48 81 448 5555).
- POCZTA E-MAIL - Zgodnie z Regulaminem studiów, we wszystkich sprawach dotyczących studiów, w korespondencji elektronicznej student ma obowiązek posługiwać się studenckim uczelnianym kontem pocztowym w domenie umlub.edu.pl.
Uczelnia tworzy dla każdego studenta indywidualne konto poczty elektronicznej (numer_albumu@umlub.edu.pl). Kandydat otrzymuje potrzebne informacje na adres e-mail podany podczas procesu rejestracji elektronicznej. Loginem jest indywidualny numer albumu studenta. W celu zresetowania hasła należy wejść na stronę http://umlub.pl/studenci-i-doktoranci/zmiana-hasla/ i wpisać numer albumu oraz adres e-mail podany podczas rejestracji na studia (lub później zaktualizowany w Dziekanacie). Na podany adres e-mail zostanie wysłana wiadomość zawierająca link do zmiany hasła.
- FACEBOOK - https://www.facebook.com/Wydzia%C5%82-Lekarsko-Dentystyczny-Uniwersytetu-Medycznego-w-Lublinie-100211735435111.
- TELEFONICZNIE - Pokój Obsługi Studenta tel.: (81) 448 6006.
- POCZTA TRADYCYJNA - Al. Racławickie 1, 20-059 Lublin, z dopiskiem: Dziekanat Wydziału Lekarsko-Dentystycznego.
POZOSTAŁE INFORMACJE:
LEGITYMACJA STUDENCKA:
Opłatę za legitymację studencką w wysokości 22 zł należy wpłacić po rozpoczęciu roku akademickiego na indywidualny numer rachunku studenta.
mLegitymacja - legitymacja na urządzeniu mobilnym, która stanowi odpowiednik plastikowej Elektronicznej Legitymacji Studenckiej (ELS) i pełni funkcję uzupełniającą oferowaną w ramach bezpłatnej rządowej aplikacji moblinej mObywatel. mLegitymacja może być wydana jedynie na podstawie ważnej legitymacji ELS, ponadto Student musi o nią zawnioskować (za pośrednictwem aplikacji FRONTDESK).
NAUCZANIE ZDALNE - poniżej zamieszczamy link umożliwiający korzystanie ze zdalnego nauczania: MOODLE, Pakiet Microsoft OFFICE 365 (w tym MS TEAMS): https://zdalne.umlub.pl/
Dodatkowe informacje dla studentów I roku:
WYBÓR STAROSTÓW ROKU/GRUP:
W Uniwersytecie spośród studentów są powoływani starostowie roku oraz starostowie grup studenckich. Do podstawowych obowiązków starostów roku/grup studenckich należy reprezentowanie roku/grupy we wszystkich sprawach organizacyjno-dydaktycznych.
Prosimy o wybranie starosty roku oraz starostów grup studenckich.
Zgodnie z Regulaminem studiów wykaz w/w starostów należy złożyć w Dziekanacie najpóźniej do dnia 15 października.
Wykaz skrótów stosowanych w harmonogramach zajęć:
CSM – Centrum Symulacji Medycznej, ul. W. Chodźki 4
SPNJO ANATO – Collegium Anatomicum – Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych, ul. Jaczewskiego 4
MEDIC – Collegium Medicum, ul. Radziwiłłowska 11
ACAD – Collegium Academicum, ul. W. Chodźki 7
SPSK4 – Samodzielny Publiczny Szpital Kliniczny Nr 4 w Lublinie
UCS – Uniwersyteckie Centrum Stomatologiczne, ul. Chodźki 6
USzD – Uniwersytecki Szpital Dziecięcy
GBIBL – Biblioteka Główna, ul. Szkolna 18
informujemy, że ruszyła kolejna edycja ankietyzacji – za semestr letni roku akademickiego 2024-2025 – ocena prowadzących i przedmiotów. W związku ze zmianami systemu informatycznego, stworzyliśmy nową aplikację do ankietyzacji. Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom, wzorem semestru ubiegłego, ankieta oceny prowadzącego i przedmiotu została połączona.
Zachęcamy do wypełniania ankiet i przypominamy, że są̨ one anonimowe.
Poniżej przesyłamy link do logowania się do systemu CEM dydaktyka:
https://cem-system.umlub.pl/cem_system/
Po wpisaniu nr indeksu otrzymacie Państwo na uczelniane adresy email wiadomość z jednorazowym tokenem. Po zalogowaniu należy otworzyć Moduł POLLY (ankiety studenckie).
Następnie należy wybrać́ przedmiot, a w kolejnym kroku prowadzącego.
Wszystkie ankiety za semestr letni znajdują się już w aplikacji a czas na ich wypełnienie to 31 sierpnia.
W razie pytań́ lub kłopotów z działaniem systemu, bądź braku widocznego prowadzącego lub przedmiotu, prosimy o kontakt poprzez nasz HelpDESK:
• na nr telefonu (+ 48 81 448 5555),
• poprzez wiadomości e-mail (helpdesk@umlub.pl),
• poprzez naszą platformę̨ internetową HelpDESK (https://helpdesk.umlub.pl)
informujemy, iż ruszył proces ankietyzacji, dotyczący oceny praktyk zawodowych za rok akademicki 2024-2025.
Gorąco zachęcamy do licznego wypełniania ankiet i przypominamy, że są̨ one w pełni anonimowe.
Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom, w ankiecie zmniejszono liczbę pytań. A uzyskiwane w procesie ankietowym odpowiedzi służą polepszaniu systemu jakości kształcenia na Uczelni.
Poniżej przesyłamy link do platformy MS Forms, gdzie zaimplementowana została ankieta oceny praktyk zawodowych. Link umożliwia bezpośrednie przejście do formularza ankietowego, bez konieczności logowania się, z otwartym dostępem do ankiety przewidzianym do końca września br.
https://forms.cloud.microsoft/e/8tXMHhXWH0
DLA STUDENTÓW:
Zgłoszenie następuje wyłącznie za pomocą tzw. Systemu Monitorowania Kształcenia Pracowników Medycznych (SMK).
Założenie konta:
student, chcąc uzyskać dostęp do aplikacji SMK, w przeglądarce internetowej wpisuje adres https://smk.ezdrowie.gov.pl/ W celu założenia konta student klika przycisk „Załóż konto”, a następnie wypełnia „Wniosek o założenie konta użytkownika”. Po wypełnieniu wniosku należy kliknąć przycisk „Złóż wniosek o założenie konta”. Na podany we wniosku adres mailowy zostanie wysłane hasło potrzebne do pierwszego logowania w aplikacji.
Proszę zwrócić szczególną uwagę na:
„Dodatkowe informacje”
W rubryce:
• „Grupa biznesowa” - z listy należy wybrać hasło „Student kierunku lekarsko-dentystycznego”
• „Grupa funkcjonalna” - z listy wybieramy hasło „Użytkownik”
• „Wnioskowana rola” - automatycznie powinno pojawić hasło „Student kierunku lekarsko-dentystycznego”
Następnie konieczne jest potwierdzenie tożsamości oraz uprawnień, niezbędnych do posiadania konta. Tej czynności dokonuje właściwy Dziekanat.
Do LDEK może przystąpić lekarz dentysta albo osoba, która ukończyła 8 semestrów z pięcioletnich jednolitych studiów magisterskich na kierunku lekarsko-dentystycznym prowadzonym przez uczelnię mającą siedzibę w Rzeczypospolitej Polskiej.
Wnioski o LDEK przyjmowane są tylko do dnia 15 lipca włącznie (w przypadku sesji jesiennej egzamin odbywa się od 1 do 30 września) oraz do dnia 30 listopada (w sesji wiosenna egzamin odbywa się od 1 do 28 lutego).
W związku z tym, że wniosek można przesłać wyłącznie za pomocą tzw. Systemu Monitorowania Kształcenia Pracowników Medycznych (SMK) oraz istnieje konieczność zweryfikowania tożsamości i uprawnień Studenta przez pracownika właściwego Dziekanatu, prosimy o możliwie jak najwcześniejsze składanie wniosków w godzinach pracy Dziekanatu to jest najpóźniej do dnia 13 lipca 2023 r.
Po uzyskaniu weryfikacji należy w systemie dokonać zapisu na egzamin i wysłać swój wniosek w terminie do 15 lipca w roku akademickim 2022/2023 bądź do 30 listopada w roku akademickim 2023/2024.
W związku z tym, że opcja składania wniosku bez podpisu elektronicznego generuje konieczność osobistego potwierdzenia danych w Dziekanacie, a co za tym idzie przedłużanie procesu weryfikacji procedowania wniosku, prosimy o wybieranie opcji z podpisem elektronicznym.
Szczegółowe instrukcje dotyczące składania wniosków dostępne są po zalogowaniu się do systemu SMK.
Pomoc techniczną w zakresie SMK można uzyskać telefonicznie: 19 239 oraz mailowo: smk‑serwis@cez.gov.pl. Pomoc świadczona jest całodobowo, przez 7 dni w tygodniu (również w święta).
DLA ABSOLWENTÓW:
Zgłoszenie następuje wyłącznie za pomocą tzw. Systemu Monitorowania Kształcenia Pracowników Medycznych (SMK).
Założenie konta:
student, chcąc uzyskać dostęp do aplikacji SMK, w przeglądarce internetowej wpisuje adres https://smk.ezdrowie.gov.pl/ W celu założenia konta student klika przycisk „Załóż konto”, a następnie wypełnia „Wniosek o założenie konta użytkownika”. Po wypełnieniu wniosku należy kliknąć przycisk „Złóż wniosek o założenie konta”. Na podany we wniosku adres mailowy zostanie wysłane hasło potrzebne do pierwszego logowania w aplikacji.
Szczegółowe informacje dotyczące absolwentów znajdują się w Podręczniku użytkownika.
Szczegółowe instrukcje dotyczące składania wniosków dostępne są po zalogowaniu się do systemu SMK.
Pomoc techniczną w zakresie SMK można uzyskać telefonicznie: 19 239 oraz mailowo: smk‑serwis@cez.gov.pl. Pomoc świadczona jest całodobowo, przez 7 dni w tygodniu (również w święta).
Informujemy, że wnioski studentów o stypendium z Własnego Funduszu na Stypendia Uniwersytetu Medycznego w Lublinie można składać w Dziekanacie w terminie do dnia 15 października.
Sprawy związane ze stypendium reguluje Zarządzenie Rektora nr 170/2020 z dnia 29 października 2020 roku zmieniające Zarządzenie Nr 121/2019 Rektora Uniwersytetu Medycznego w Lublinie z dnia 18 listopada 2019 roku w sprawie Własnego Funduszu na Stypendia. Do pobrania załączniki m.in.:
- Regulamin przyznawania stypendium WFS
- wniosek do Komisji Stypendialnej o przyznanie z Własnego Funduszu na Stypendia stypendium za wyniki w nauce dla studentów: zał. 1 do regulaminu WFS - wniosek dla studentów
- wniosek do Komisji Stypendialnej o przyznanie z Własnego Funduszu na Stypendia stypendium naukowego dla młodych naukowców posiadających wybitne osiągnięcia naukowe: zał. 4 do regulaminu WFS - wniosek dla młodych naukowców
Informacje dotyczące stypendium dla studentów za znaczące osiągnięcia naukowe / sportowe na rok akademicki 2024/2025 dostępne są na stronie internetowej Ministerstwa Zdrowia:
W sprawach skarg i wniosków studentów Wydziału Lekarsko-Dentystycznego przyjmuje Prodziekan dr hab. n. med. i n. o zdr. Katarzyna Sarna-Boś, profesor Uczelni w godzinach przyjmowania interesantów.
Odpowiedzialny pracownik Dziekanatu: Blanka Fatyga.
Skargi i wnioski mogą być wnoszone pisemnie, za pomocą Portalu Studenta, a także ustnie do protokołu; za formę pisemną uważa się również skan dokumentu wniesiony drogą poczty elektronicznej lub faxem.
Skargi i wnioski nie zawierające imienia i nazwiska studenta pozostawia się bez rozpoznania.
Zasady i tryb przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków wnoszonych przez studentów reguluje Zarządzenie Rektora UM w Lublinie Nr 104/2014 z dnia 19 sierpnia 2014 r. w sprawie ustalenia zasad i trybu przyjmowania i rozpatrywania skarg i wniosków wnoszonych przez studentów Uniwersytetu Medycznego w Lublinie.
Akademicka Pomoc Psychologiczna i Edukacyjna - APPiE dla studentów, doktorantów i pracowników Uniwersytetu Medycznego w Lublinie.
Pomoc skierowana jest przede wszystkim do osób, które:
Osoby, które zgłoszą się do APPiE mogą liczyć na uzyskanie profesjonalnego wsparcia i pomocy psychologicznej skoncentrowanej na rozwiązaniu problemu.
Osoby zgłaszające się do APPiE mają zagwarantowaną całkowitą dyskrecję!
Jak skorzystać z APPiE w UMLUB?
Zgłoszenia przyjmowane są wyłącznie poprzez formularze zgłoszeniowe dostępne na stronie appie.umlub.pl (formularze w j. polskim i angielskim).
Pomoc udzielana jest on-line (Zoom/Skype/Messenger/WhatsApp) bądź w formie spotkań kontaktowych.
W warunkach porady kontaktowej należy przestrzegać wszystkich rozporządzeń epidemiologicznych obowiązujących w UMLUB.
Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnościami mieści się przy Zakładzie Fizjoterapii Klinicznej przy ul. dr K. Jaczewskiego 8 (pod Oddziałem Nefrologii, na poziomie -1).
Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnościami czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 8:00 do 14:00.
Kontakt:
mgr inż. Emilia Olszewska
e-mail: emilia.olszewska@umlub.edu.pl
Uprzejmie informujemy, że od roku akademickiego 2024/2025 orzeczenia o niepełnosprawności niezbędne w celu rozpatrzenia wniosków o przyznanie stypendium dla osób z niepełnosprawnościami należy złożyć w Biurze ds. Osób z Niepełnosprawnościami. Dokumenty można składać od poniedziałku do piątku w godzinach otwarcia Biura.
Niepełnosprawny student może liczyć na pomoc Pełnomocnika Rektora ds. Osób z Niepełnosprawnościami:
Pełnomocnik Rektora ds. Osób z Niepełnosprawnościami dr hab. n. med. Alicja Wójcik-Załuska w sprawie skarg i wniosków przyjmuje interesantów od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 14.00.
Zapraszamy do kontaktu osobistego, telefonicznego i e-mailowego wszystkich zainteresowanych, którzy chcą skorzystać z pomocy, porozmawiać o swojej sytuacji lub zaproponować wprowadzenie nowych rozwiązań lub udogodnień.
Informacje o Uniwersytecie Medycznym w Lublinie w polskim języku migowym (PJM): youtube.com
Nagranie zrealizowane w ramach projektu: „Uczelnia przyjazna” – program dostępności Uniwersytetu Medycznego w Lublinie dla osób z niepełnosprawnościami
Filmy edukacyjne podnoszące wiedzę i świadomość osób z niepełnosprawnościami oraz całej społeczności akademickiej Uniwersytetu Medycznego w Lublinie dostępne na kanale YouTube powstałe w ramach realizacji projektu: „Uczelnia przyjazna” – program dostępności Uniwersytetu Medycznego w Lublinie dla osób z niepełnosprawnościami: youtube.com