START Wydział Nauk o Zdrowiu Informacje dla studentów

Informacje dla studentów

Informacje dla studentów

Informacje dla studentów

Zgłaszanie problemów informatycznych

Zgłaszanie problemów informatycznych

1. Ogólne zgłoszenia:

Telefonicznie: +48 81 448 5555
E-mail: helpdesk@umlub.pl
Poprzez platformę HelpDESK: https://helpdesk.umlub.pl

2. Problemy z platformami edukacyjnymi:

Moodle: zdalne.wnoz@umlub.pl
MS Teams (Office 365): 365@umlub.pl
 

Logowanie i zmiana hasła

Logowanie i zmiana hasła

Wymagania hasła: min. 12 znaków, mała i wielka litera, cyfra, znak specjalny (np. #, %, &).
Zakaz: nie może zawierać danych osobowych ani loginu; musi się różnić od poprzednich; reset po 24 h.

Zmiana hasła:

  • Wejdź na login.umlub.pl
  • Wprowadź e-mail używany przy rekrutacji
  • W otrzymanej wiadomości kliknij link i ukończ proces
  • To samo hasło służy do logowania w USOS, Zimbra i Moodle

Logowanie:

USOS: login = numer indeksu, hasło zgodne z wymaganiami
Zimbra (poczta): zimbra.umlub.pl

login = numer indeksu, odpowiednie hasło
Biblioteka: rejestracja przez OPAC → link do rejestracji nowych czytelników

Moodle - zdalne.wnoz@umlub.pl
MS Teams (Microsoft Office 365) - 365@umlub.pl

 

Korzystanie z biblioteki

Korzystanie z biblioteki

Rejestracja konta: formularz zgłoszeniowy dostępny w katalogu bibliotecznym OPAC po kliknięciu w link: Rejestracja nowych czytelników na stronie Biblioteki Głównej UM.
Aktywacja konta: następny dzień roboczy po rejestracji
Weryfikacja: przy odbiorze książek – konieczne legitymacja lub dowód + dokument potwierdzający studia

Terminy i limity wypożyczeń:

Konto można założyć w dowolnym momencie po rekrutacji
Studenci I roku: wypożyczalnia od 2 września (od 8:00)
Limity: do 9 października – 10 książek; potem – 25 książek
Odbiór: w październiku – w ciągu 14 dni; w innych miesiącach – do 7 dni
Kontakt: udostepnianie@umlub.pl; tel. 81 448 5810

Informacje dla studentów z niepełnosprawnością

Informacje dla studentów z niepełnosprawnością

Pełnomocnik Rektora ds. Studentów Niepełnosprawnych – dr hab. n. med. Alicja Wójcik‑Załuska, prof. uczelni.

Pomoc obejmuje m.in.:

  • materiały elektroniczne, sprzęt i pomoce audiowizualne
  • alternatywne formy egzaminów, tj. dostosowanie egzaminu do specyficznych potrzeb osoby niepełnosprawnej
  • wsparcie psychologiczne, prawne i organizacyjne
  • uczestnictwo w działalności studenckiej i samorządowej, w tym: koła naukowe
  • basen i inne zajęcia dodatkowe
  • informacji, porad i pośrednictwa w kontaktach z władzami uczelni oraz wykładowcami
  • udostępnienie pomieszczenia dydaktycznego z dostępem do Internetu oraz ze sprzętem audiowizualnym
  • pozyskiwanie wsparcia finansowego w ramach programów na rzecz osób niepełnosprawnych
  • reprezentowanie interesów niepełnosprawnych studentów przed organami uczelni wewnątrz i na zewnątrz
  • dostosowanie zajęć dydaktycznych po absencji związanej ze stanem zdrowia studenta
  • pomoc i pośredniczenie w znalezieniu pracy
  • pomoc w uzyskaniu wcześniejszego terminu zbiegów fizjoterapeutycznych
  • porady z promocji zdrowia
  • pomoc w uzyskaniu specjalistycznych konsultacji lekarskich

Godziny przyjęć: poniedziałki i czwartki 9:00–14:00

Dokumenty przed egzaminem dyplomowym (rok akaddemicki 2024/2025)

Dokumenty przed egzaminem dyplomowym (rok akaddemicki 2024/2025)

Termin: do 30 maja 2025 (lub później z zgodą Dziekana, maks. +3 miesiące)
Do dostarczenia w Dziekanacie: ul. Staszica 4/6, 20‑081 Lublin

  • wydruk pracy (dwustronny, miękka oprawa) z adnotacją promotora, 12 pt czcionki
  • wersje elektroniczne pracy (CD/DVD, format ODT/DOC/DOCX/PDF, 2 egz.)
  • prezentacja: e-mail do dziekanatu tydzień przed egzaminem (nie dotyczy pielęgniarstwa i położnictwa)
  • biała teczka na gumkę
  • raport antyplagiatowy (wydruk + podpis promotora lub mail)
  • oświadczenie o samodzielności + zgoda na przetwarzanie danych w systemie JSA
  • dodatkowe suple­menty, wniosek o dyplom i suplement w języku obcym

Dyplomy i suplementy:

  • absolwent otrzymuje oryginał + 2 odpisy dyplomu i suplementu po polsku
  • możliwe ekstra odpisy w językach obcych (20 zł każdy, zgodnie z art. 79 oraz rozporządzeniem MNiSW)
     

    Dokumenty wymagane do złożenia PRZED egzaminem dyplomowym w roku akademickim 2024/2025
    Do dnia 30 maja 2025r.*** należy dostarczyć do Dziekanatu Wydziału Nauk o Zdrowiu ul. Staszica 4/6, 20-081 Lublin
     
    Egzemplarz pracy dyplomowej sprawdzonej przez Promotora w Jednolitym Systemie Plagiatowym, w formie:dwustronnego wydruku w miękkiej oprawie (czcionka 12pt, tytuły rozdziałów – 14pt) na stronie tytułowej w lewym dolnym rogu – adnotacja Promotora „Pracę do oceny przyjęto”, data i podpis Promotora, w wersji elektronicznej na płycie CD lub DVD w podpisanej kopercie, w formacie ODT (Open Office Document ), DOC i DOCX (Microsoft Word) lub PDF - 2 sztuki, prezentacji multimedialnej przesłanej na adres właściwego pracownika dziekanatu - prezentacja powinna zostać przesłana najpóźniej na tydzień przed planowanym terminem egzaminu dyplomowego z adresu e-mail studenta założonego w domenie umlub.pl. – NIE DOTYCZY PIELĘGNIARSTWA I stopna  i POŁOŻNICTWA I stopnia, białą teczkę na gumkę, raport z badania antyplagiatowego (JSA) wydrukowany i podpisany przez Promotora lub wydrukowany skan podpisanego raportu. 
    W przypadku, gdy promotor zatwierdził raport drogą mailową, wydrukowany raport z badania pracy oraz wydrukowaną wiadomość e-mail. Oświadczenie o samodzielności wykonania pracy dyplomowej.
    Klauzula informacyjna o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych przez Jednolity System Antyplagiatowy w celu dokonania analizy porównawczej z innymi dokumentami znajdującymi się w bazie systemu.
    Wykaz dodatkowych informacji do suplementu  wraz z kopią dokumentu potwierdzającego uczestnictwo. 
    Pisemny wniosek o wydanie dyplomu, suplementu w języku obcym. *

  • Zgodnie z art. 77 ust. 2 Ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce Absolwent otrzymuje:
    Oryginał dyplomu
    Dwa odpisy dyplomu w języku polskim
    Oryginał suplementu
    Dwa odpisy suplementu w języku polskim

  • * Przed ukończeniem studiów student może złożyć pisemny wniosek o wydanie jednego odpisu dyplomu ukończenia studiów w języku obcym (tzn. języku angielskim, francuskim, hiszpańskim, niemieckim, rosyjskim albo w innym języku obcym, w którym było prowadzone kształcenie na tych studiach) – zamiast jednego odpisu dyplomu w języku polskim, jednego odpisu suplementu do dyplomu w języku angielskim – zamiast jednego odpisu suplementu w języku polskim.
    Absolwent otrzymuje te dokumenty bez wnoszenia opłat.

  • Uniwersytet Medyczny w Lublinie na wniosek absolwenta wydaje inny niż wydany na podstawie art. 77 ust. 2a Ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce odpis dyplomu ukończenia studiów i suplementu do dyplomu w tłumaczeniu na język obcy: odpis dyplomu ukończenia studiów w języku obcym (tzn. języku angielskim, francuskim, hiszpańskim, niemieckim, rosyjskim albo w innym języku obcym, w którym było prowadzone kształcenie na tych studiach)
    odpis suplementu do dyplomu w języku angielskim 

  • Dokumenty wydawane są po złożeniu wniosku i po uprzednim wniesieniu przez absolwenta opłaty za wydanie dodatkowego odpisu tych dokumentów wynoszą:
    20 zł –  za wydanie odpisu dyplomu ukończenia studiów w języku obcym
    20 zł –  za wydanie suplementu do dyplomu w języku obcym
    Podstawa pobierania opłat: art. 79 ust. 2 pkt. 4 Ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. 2024, poz. 1571).

    Wysokość opłat: § 36 ust. 1 pkt. 2a) Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie studiów (Dz. U. 2023, poz. 2787).

    *** W przypadku uzyskania pisemnej zgody Dziekana na przesunięcie terminu złożenia pracy dyplomowej, termin złożenia wymaganych dokumentów wydłuża się odpowiednio. (zgodnie z  § 48 ust. 6 Regulaminu Studiów UM w Lublinie stanowiącego załącznik do Uchwały 370/2024 Senatu Uniwersytetu Medycznego w Lublinie z dnia 24 kwietnia 2024r. „… Termin złożenia pracy może być przesunięty nie więcej niż o 3 miesiące”.

     

Wzór odzieży medycznej dla studentów Wydziału Nauk o Zdrowiu

Wzór odzieży medycznej dla studentów Wydziału Nauk o Zdrowiu

Dziekan Wydziału Nauk o Zdrowiu wzory mundurków, które stanowią obowiązkowy strój medyczny dla studentów kierunków: pielęgniarstwo, położnictwo, fizjoterapia i terapia zajęciowa na poszczególny cykl kształcenia.

Mundurki będą obligatoryjne i staną się obowiązkowym wyposażeniem studentów podczas realizacji  kształcenia praktycznego oraz oficjalnych wydarzeń na uczelni.

 

Weryfikacja KRK i oświadczenia

Weryfikacja KRK i oświadczenia

Weryfikacja osób studiujących - przeciwdziałanie zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochrona małoletnich

Z dniem 15 lutego 2024 r. wszedł w życie nowy obowiązek ustawowy dla studentów, którzy mają zostać dopuszczeni, w ramach realizacji obowiązującego ich programu studiów (ćwiczenia kliniczne/zajęcia praktyczne przy pacjencie, praktyki studenckie), do działalności m.in. związanej z leczeniem, edukacją lub opieką nad małoletnimi (tj. osobami poniżej 18 roku życia).

W związku ze zmianą przepisów ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 1304 ze zm.) studenci kierunków Pielęgniarstwo, Położnictwo, Fizjoterapia, Terapia zajęciowa są zobowiązani do przedłożenia:

  • zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego (KRK) – obywatel RP i cudzoziemiec,
  • oświadczenia o państwie lub państwach, w których student zamieszkiwał w ciągu ostatnich 20 lat, innych niż Rzeczpospolita Polska i państwo obywatelstwa wraz z informacją z rejestrów karnych tych państw uzyskiwaną do celów działalności zawodowej lub wolontariackiej związanej z kontaktami z dziećmi – obywatel RP i cudzoziemiec.
  • informacji z rejestru karnego państwa obywatelstwa uzyskiwaną do celów działalności zawodowej lub wolontariackiej związanej z kontaktami z dziećmi wraz z tłumaczeniem przysięgłym – cudzoziemiec, oraz studenci, którzy zamieszkiwali w państwach innych niż Rzeczpospolita Polska lub państwo obywatelstwa.


ZAŚWIADCZENIE Z KRK należy uzyskać osobiście w jednym z Punktów Informacyjnych Krajowego Rejestru Karnego znajdujących się przy sądach powszechnych (https://www.gov.pl/web/krajowy-rejestr-karny/materialy). W Lublinie taki punkt znajduje się przy Sądzie Rejonowym Lublin-Zachód w Lublinie, ul. Konrada Wallenroda 4d, 20-607 Lublin - https://www.lublin-zachod.sr.gov.pl/krajowy-rejestr-karny-zapytanie-o-karalnosc,m,mg,193,232

Koszt wydania zaświadczenia – 30 zł,

Formularz wniosku o wydanie zaświadczenia z KRK (Zapytanie o udzielenie informacji o osobie) znajduje się tutaj: https://www.gov.pl/web/krajowy-rejestr-karny/materialy-do-pobrania2

Formularz należy wypełnić swoimi danymi osobowymi oraz:

w pkt 11 należy wpisać: „dopuszczenie do działalności związanej z leczeniem, edukacją lub opieką nad małoletnimi w związku z realizacją programu studiów”,
w pkt 12 należy zaznaczyć: „kartoteka karna” oraz "kartoteka nieletnich",
w pkt 13 należy wpisać:  „przestępstwa określone w rozdziale XIX i XXV Kodeksu karnego, w art. 189a i art. 207 Kodeksu karnego oraz w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz. U. z 2023 r. poz. 172 oraz z 2022 r. poz. 2600), lub za odpowiadające tym przestępstwom czyny zabronione określone w przepisach prawa obcego”.
Więcej informacji dotyczących sposobu pobrania zaświadczenia z KRK można znaleźć poniżej:
https://www.gov.pl/web/gov/uzyskaj-zaswiadczenie-z-krajowego-rejestru-karnego

Wzór oświadczenia o państwie lub państwach, w których student zamieszkiwał w ciągu ostatnich 20 lat, innych niż Rzeczpospolita Polska i państwo obywatelstwa wraz z informacją z rejestrów karnych tych państw uzyskiwaną do celów działalności zawodowej lub wolontariackiej związanej z kontaktami z dziećmi w załączeniu (załącznik nr 2)
Oświadczenie jest składane pod rygorem odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.

1. Jak postąpić w sytuacji, gdy prawo państwa obywatelstwa lub państwa/państw zamieszkiwania w ciągu ostatnich 20 lat innych niż Rzeczpospolita Polska i państwo obywatelstwa, nie przewiduje wydawanie informacji do celów działalności zawodowej lub wolontariackiej związanej z kontaktami z dziećmi?
Należy przedłożyć informację z rejestru karnego tego państwa / państw wraz z tłumaczeniem przysięgłym.
2. Jak postąpić w sytuacji, gdy 1) prawo państwa obywatelstwa, 2) prawo państwa/państw zamieszkiwania w ciągu ostatnich 20 lat, innych niż Rzeczpospolita Polska i państwo obywatelstwa, z których ma zostać przedłożona informacja z rejestru karnego uzyskiwana do celów działalności zawodowej lub wolontariackiej związanej z kontaktami z dziećmi lub informacja z rejestru karnego tego państwa, nie przewiduje jej sporządzenia lub w danym państwie nie prowadzi się rejestru karnego?
Należy złożyć oświadczenie (załącznik nr 3).
Oświadczenie jest składane pod rygorem odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.

Jakie są sankcje, w przypadku jeżeli nie przedłożę wymaganych ustawowo dokumentów i oświadczeń?

Zgodnie z art. 23 ust. 3 ustawy o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym, w brzmieniu obowiązującym od 15.02.2024 r., osoba, która przed dopuszczeniem do działalności związanej m.in. z edukacją, leczeniem lub opieką nad małoletnimi nie wypełnia obowiązku przedłożenia informacji lub oświadczenia, o których mowa w art. 21 ust. 3-7 ustawy, podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny nie niższej niż 1000 zł.

Gdzie znajdę podstawę prawną wskazanych w niniejszym komunikacie obowiązków?

Zmiany do ustawy o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 1304 ze zm.), wprowadził art. 7 ustawy z  dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy - Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2023 r., poz. 1606).
https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20230001606

GDZIE NALEŻY PRZEDŁOŻYĆ DOKUMENTY?

W Dziekanacie Wydziału Nauk o Zdrowiu Collegium Maximum ul. Staszica 4/6

WYMAGANE DOKUMENTY NALEŻY PRZEDŁOŻYĆ W TERMINIE DO:

  • na kierunku pielęgniarstwo I i II stopnia – do dnia immatrykulacji
  • na kierunku położnictwo I stopnia – do dnia immatrykulacji
  • na kierunku położnictwo II stopnia – do dnia 1 października II roku studiów
  • na kierunku fizjoterapia – do dnia 1 października II roku studiów
  • na kierunku terapia zajęciowa I stopnia – do dnia 1 października

DOKUMENTY DO POBRANIA: 

 


 

Akademicka Pomoc Psychologiczna i Edukacyjna (APPiE)

Akademicka Pomoc Psychologiczna i Edukacyjna (APPiE)

Pomoc skierowana jest przede wszystkim do osób, które:

  • mają złe samopoczucie psychiczne
  • znajdują się w chwilowym kryzysie związanym z trudną sytuacją
  • mają trudności w podjęciu ważnej decyzji
  • mają trudności z przystosowaniem się do sytuacji
  • mają nastroje depresyjne
  • doświadczają napadów lęków i paniki
  • dostrzegają u siebie inne niepokojące symptomy.


Osoby, które zgłoszą się do APPiE mogą liczyć na uzyskanie profesjonalnego wsparcia i pomocy psychologicznej skoncentrowanej na rozwiązaniu problemu.
Zgłoszenia przyjmowane są wyłącznie poprzez formularze zgłoszeniowe dostępne na stronie appie.umlub.pl (formularze w j. polskim i angielskim).
Pomoc udzielana jest on-line (Zoom/Skype/ Messenger/ WhatsApp) bądź w formie spotkań kontaktowych.
W warunkach porady kontaktowej należy przestrzegać wszystkich rozporządzeń epidemiologicznych obowiązujących w UMLUB.

Siedziba APPiE: Collegium Academicum ul. dra W. Chodźki 7 1 piętro, pokój 119. 

Pomocy udzielają pracownicy APPiE to wykwalifikowani psychologowie/psychoterapeuci z długoletnim stażem:

  • Dr Joanna Milanowska – pomoc w języku angielskim i polskim
  • Dr hab. Ewa Humeniuk – pomoc w języku polskim
  • Dr Tomasz Kucmin – porady w języku polskim i angielskim
  • Dr Grażyna Gwizda – pomoc w języku polskim
  • Dr Tatiana Baran – pomoc w języku ukraińskim

Osoby zgłaszające się do APPiE mają zagwarantowaną całkowitą dyskrecję!

 

Biuro Wymiany Akademickiej (Erasmus+)

Biuro Wymiany Akademickiej (Erasmus+)

al. Racławickie 1 (Collegium Novum)
20-059 Lublin
E-mail: erasmus@umlub.pl


Tel. +48 81 448 53 84 (pok. 37)
Tel. +48 81 448 53 89 (pok. 30)

 

Formy pomocy materialnej

Formy pomocy materialnej

  1. Świadczenia przyznawane przez uczelnię:
  • Stypendium socjalne
  • Stypendium dla osób z niepełnosprawnością
  • Stypendium rektora
  • Zapomoga


      2. Świadczenia przyznawane przez inne podmioty:

  • Stypendium samorządowe (np. od jednostki samorządu terytorialnego)
  • Stypendium prywatne (od osoby fizycznej lub prawnej – za wyniki w nauce lub sporcie)
     

Zasady ogólne przyznawania świadczeń:

  1. Stypendia (socjalne, dla osób z niepełnosprawnością, rektora):
  • Przyznawane na semestr lub rok akademicki
  • Wypłacane miesięcznie przez maksymalnie 10 miesięcy

     2. Zapomoga:

  • Może być przyznana nie częściej niż 2 razy w roku akademickim


Limit finansowy: Łączna kwota stypendium socjalnego i rektora nie może przekroczyć 38% wynagrodzenia profesora

Świadczenia można pobierać tylko na jednym, wskazanym przez studenta kierunku studiów, nawet jeśli studiuje się równolegle na kilku.

Maksymalny okres pobierania świadczeń:

  • Do 6 lat łącznie – na studiach I, II stopnia i jednolitych magisterskich
  • Liczony niezależnie od rodzaju uczelni, kierunku, przerw w nauce czy urlopów

Wyłączenia: Świadczenia nie przysługują osobie posiadającej tytuł magistra / magistra inżyniera / równorzędny – na jakimkolwiek kierunku
 
 

Dział Spraw Socjalnych Studentów (DSSS) przyjmuje interesantów w poniedziałek, wtorek, środę i piątek w godz. 10:00 – 15:00.
W czwartek Dział nie obsługuje interesantów (wyjątek – okresy prac komisji stypendialnych).
W miesiącach wakacyjnych DSSS czynny jest od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 – 15:00
(z uwagi na upływające terminy przyjmowania dokumentów – kontakt telefoniczny możliwy jest w godzinach 7:45 – 10:00).

Kryteria do stypendium rektora dla studentów na rok akademicki 2025/2026