Informacje dla studentów

Informacje dla studentów

Informacje dla studentów

Zgłaszanie problemów informatycznych

  • na nr telefonu (+ 48 81 448 5555)
  • poprzez wiadomości e-mail (helpdesk@umlub.pl)
  • poprzez platformę̨ internetową HelpDESK (https://helpdesk.umlub.pl)

Zgłaszanie problemów z dostępem do platform Moodle i MS Teams

  • ​Moodle - zdalne.wnoz@umlub.pl
  • MS Teams (Microsoft Office 365) - 365@umlub.pl

Hasło musi zawierać:

  • minimum 12 znaków
  • małą literę
  • wielką literę
  • cyfrę
  • znak specjalny ( np. #, %, & itp.)
    Uwaga! Hasło nie może zawierać fragmentów danych osobowych oraz identyfikatora do logowania. Hasło musi się różnić od poprzednich haseł i zresetuje się po 24 godzinach.

Zmiana hasła

  • W przeglądarce internetowej wpisać:  login.umlub.pl
  • Wpisać adres mail podany podczas rekrutacji.
  • Kliknąć w otrzymany tą drogą link i dokończyć zmianę hasła.
  • Tym hasłem można posługiwać się w USOS, Zimbra i Moodle

Logowanie do USOS

  • Proszę w przeglądarce internetowej wpisać:  login.umlub.pl
  • login : (numer indeksu / albumu)
  • hasło: minimum 12 znaków, małą literę, wielką literę, cyfrę,znak specjalny ( np. #, %, & itp.)

Logowanie do Zimbry

  • Proszę w przeglądarce internetowej wpisać:  zimbra.umlub.pl
  • login : (numer indeksu / albumu)
  • hasło: 

Logowanie do zasobów bibliotecznych

Aby wypożyczać książki z Biblioteki należy zdalnie wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny w katalogu bibliotecznym OPAC po kliknięciu w link: Rejestracja nowych czytelników na stronie Biblioteki Głównej UM.

Konto zostanie aktywowane następnego dnia roboczego.
Weryfikacja danych odbędzie się przy odbiorze zamówienia, po okazaniu legitymacji lub dowodu osobistego i dokumentu potwierdzającego przyjęcie na studia. Należy pamiętać o podaniu prawidłowego adresu mailowego, na który będą przesyłane przez system informacje o zbliżającym się terminie zwrotu wypożyczonych pozycji.
Ważne terminy:

Student może założyć konto w dowolnym terminie, nie wcześniej niż po zakończeniu procesu rekrutacji.
Studenci pierwszego roku po założeniu i aktywacji konta mogą zamawiać podręczniki od 2 września od godziny 8:00.
Limity wypożyczeń: do 9 października limit wynosi 10 egzemplarzy, potem zostaje podniesiony do 25 książek łącznie.
Odbiór książek: w październiku należy odebrać zamówienie w ciągu 14 dni. W pozostałych miesiącach książki odebrać można do 7 dni od złożenia zamówienia.
W razie pytań zachęcamy do kontaktu z Biblioteką: udostepnianie@umlub.pl lub tel. 81-448-5810.

Wzory podań/wniosków/oświadczeń do pobrania:

  • Ogólny wzór podania do Dziekana Wydziału Nauk o Zdrowiu
  • Wzór podania o powtarzanie przedmiotu
  • Wzór podania o powtarzanie semestru
  • Wzór podania o wydanie duplikatu legitymacji studenckiej
  • Wzór podania o warunkowy wpis (30 dni)
  • Wzór podania o przedłużenie terminu złożenia pracy dyplomowej
  • Wzór podania o urlop
  • Wzór podania o wznowienie studiów
  • Wzór podania o IPS / IOS
  • Wzór wniosku o rozłożenie płatności na raty / zwolnienie z opłaty
  • Oświadczenie dla osób powracających z urlopu dziekańskiego
  • Oświadczenie o rezygnacji ze studiów
  • Oświadczenie o zmianie danych osobowych
  • Oświadczenie o zagubieniu legitymacji
  • Wniosek o wydanie duplikatu dokumentu

Informacje dla studentów z niepełnosprawnością​: Pełnomocnik Rektora ds. Studentów Niepełnosprawnych

Student z niepełnosprawnością może liczyć na pomoc ze strony pełnomocnika w:

  • przygotowaniu materiałów w postaci elektronicznej
  • uzyskaniu informacji, porad i pośrednictwa w kontaktach z władzami uczelni oraz wykładowcami
  • zorganizowaniu egzaminów w formie alternatywnej, tj. dostosowanie egzaminu do specyficznych potrzeb osoby niepełnosprawnej
  • udostępnienie sprzętu audiowizualnego: skaner, drukarka
  • korzystaniu z pomieszczenia dydaktycznego z dostępem do Internetu oraz ze sprzętem audiowizualnym
  • współuczestnictwie w kołach studenckich
  • uczestnictwie we władzach samorządowych
  • umożliwieniu korzystania z zajęć dodatkowych, tj. basen
  • pomocy w pozyskiwaniu wsparcia finansowego w ramach programów na rzecz osób niepełnosprawnych
  • reprezentowaniu interesów niepełnosprawnych studentów przed organami uczelni wewnątrz i na zewnątrz
  • uzyskaniu pomocy w dostosowaniu zajęć dydaktycznych po absencji związanej ze stanem zdrowia studenta
  • uzyskaniu pomocy i pośredniczenie w znalezieniu pracy
  • uzyskaniu pomocy w uzyskaniu wcześniejszego terminu zbiegów fizjoterapeutycznych
  • uzyskaniu porad prawnych
  • uzyskaniu porad psychologicznych
  • uzyskaniu porad z promocji zdrowia
  • uzyskaniu pomocy w uzyskaniu specjalistycznych konsultacji lekarskich

Pełnomocnik Rektora ds. Studentów Niepełnosprawnych dr hab. n. med. Alicja Wójcik-Załuska, prof. uczelni w sprawie skarg i wniosków przyjmuje interesantów w poniedziałki i czwartki od 9:00 do 14:00. Zapraszamy do kontaktu osobistego, telefonicznego i e-mailowego wszystkich zainteresowanych, którzy chcą skorzystać z pomocy Biura, porozmawiać o swojej sytuacji lub zaproponować wprowadzenie nowych rozwiązań lub udogodnień.

Dokumenty wymagane do złożenia PRZED egzaminem dyplomowym w roku akademickim 2024/2025
Do dnia 30 maja 2025r.*** należy dostarczyć do Dziekanatu Wydziału Nauk o Zdrowiu ul. Staszica 4/6, 20-081 Lublin
 
Egzemplarz pracy dyplomowej sprawdzonej przez Promotora w Jednolitym Systemie Plagiatowym, w formie:

  • dwustronnego wydruku w miękkiej oprawie (czcionka 12pt, tytuły rozdziałów – 14pt) na stronie tytułowej w lewym dolnym rogu – adnotacja Promotora „Pracę do oceny przyjęto”, data i podpis Promotora,
  • w wersji elektronicznej na płycie CD lub DVD w podpisanej kopercie, w formacie ODT (Open Office Document ), DOC i DOCX (Microsoft Word) lub PDF - 2 sztuki, 
  • prezentacji multimedialnej przesłanej na adres właściwego pracownika dziekanatu - prezentacja powinna zostać przesłana najpóźniej na tydzień przed planowanym terminem egzaminu dyplomowego z adresu e-mail studenta założonego w domenie umlub.pl. – NIE DOTYCZY PIELĘGNIARSTWA I stopna  i POŁOŻNICTWA I stopnia     
  • białą teczkę na gumkę
  • raport z badania antyplagiatowego (JSA) wydrukowany i podpisany przez Promotora lub wydrukowany skan podpisanego raportu. 
  • W przypadku, gdy promotor zatwierdził raport drogą mailową, wydrukowany raport z badania pracy oraz wydrukowaną wiadomość e-mail.
  • Oświadczenie o samodzielności wykonania pracy dyplomowej.
  • Klauzula informacyjna o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych przez Jednolity System Antyplagiatowy w celu dokonania analizy porównawczej z innymi dokumentami znajdującymi się w bazie systemu.
  • Wykaz dodatkowych informacji do suplementu  wraz z kopią dokumentu potwierdzającego uczestnictwo. 
  • Pisemny wniosek o wydanie dyplomu, suplementu w języku obcym. *

Zgodnie z art. 77 ust. 2 Ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce Absolwent otrzymuje:

  • Oryginał dyplomu
  • Dwa odpisy dyplomu w języku polskim
  • Oryginał suplementu
  • Dwa odpisy suplementu w języku polskim

* Przed ukończeniem studiów student może złożyć pisemny wniosek o wydanie jednego odpisu dyplomu ukończenia studiów w języku obcym (tzn. języku angielskim, francuskim, hiszpańskim, niemieckim, rosyjskim albo w innym języku obcym, w którym było prowadzone kształcenie na tych studiach) – zamiast jednego odpisu dyplomu w języku polskim,
jednego odpisu suplementu do dyplomu w języku angielskim – zamiast jednego odpisu suplementu w języku polskim.
Absolwent otrzymuje te dokumenty bez wnoszenia opłat.
Uniwersytet Medyczny w Lublinie na wniosek absolwenta wydaje inny niż wydany na podstawie art. 77 ust. 2a Ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce odpis dyplomu ukończenia studiów i suplementu do dyplomu w tłumaczeniu na język obcy: odpis dyplomu ukończenia studiów w języku obcym (tzn. języku angielskim, francuskim, hiszpańskim, niemieckim, rosyjskim albo w innym języku obcym, w którym było prowadzone kształcenie na tych studiach)
odpis suplementu do dyplomu w języku angielskim 
Dokumenty wydawane są po złożeniu wniosku i po uprzednim wniesieniu przez absolwenta opłaty za wydanie dodatkowego odpisu tych dokumentów wynoszą:
20 zł –  za wydanie odpisu dyplomu ukończenia studiów w języku obcym
20 zł –  za wydanie suplementu do dyplomu w języku obcym
Podstawa pobierania opłat: art. 79 ust. 2 pkt. 4 Ustawy – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. 2024, poz. 1571).

Wysokość opłat: § 36 ust. 1 pkt. 2a) Rozporządzenia Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego w sprawie studiów (Dz. U. 2023, poz. 2787).

*** W przypadku uzyskania pisemnej zgody Dziekana na przesunięcie terminu złożenia pracy dyplomowej, termin złożenia wymaganych dokumentów wydłuża się odpowiednio. (zgodnie z  § 48 ust. 6 Regulaminu Studiów UM w Lublinie stanowiącego załącznik do Uchwały 370/2024 Senatu Uniwersytetu Medycznego w Lublinie z dnia 24 kwietnia 2024r. „… Termin złożenia pracy może być przesunięty nie więcej niż o 3 miesiące”.

Wzór odzieży medycznej dla studentów Wydziału Nauk o Zdrowiu
Dziekan Wydziału Nauk o Zdrowiu wzory mundurków, które stanowią obowiązkowy strój medyczny dla studentów kierunków: pielęgniarstwo, położnictwo, fizjoterapia i terapia zajęciowa na poszczególny cykl kształcenia.

Mundurki będą obligatoryjne i staną się obowiązkowym wyposażeniem studentów podczas realizacji  kształcenia praktycznego oraz oficjalnych wydarzeń na uczelni.

  • Wzór odzieży medycznej dla studentów cykl kształcenia 2025-2028
  • Wzór odzieży medycznej dla studentów cykl kształcenia 2024-2027
  • Wzór odzieży medycznej dla studentów cykl kształcenia 2023-2026
  • Wzór odzieży medycznej dla studentów cykl kształcenia 2022-2025

Instrukcja jak złożyć wniosek o stypendium

  • Instrukcja dla studentow jak zlozyc wniosek

Weryfikacja osób studiujących - przeciwdziałanie zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym i ochrona małoletnich

Z dniem 15 lutego 2024 r. wszedł w życie nowy obowiązek ustawowy dla studentów, którzy mają zostać dopuszczeni, w ramach realizacji obowiązującego ich programu studiów (ćwiczenia kliniczne/zajęcia praktyczne przy pacjencie, praktyki studenckie), do działalności m.in. związanej z leczeniem, edukacją lub opieką nad małoletnimi (tj. osobami poniżej 18 roku życia).

W związku ze zmianą przepisów ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 1304 ze zm.) studenci kierunków Pielęgniarstwo, Położnictwo, Fizjoterapia, Terapia zajęciowa są zobowiązani do przedłożenia:

  • zaświadczenia z Krajowego Rejestru Karnego (KRK) – obywatel RP i cudzoziemiec,
  • oświadczenia o państwie lub państwach, w których student zamieszkiwał w ciągu ostatnich 20 lat, innych niż Rzeczpospolita Polska i państwo obywatelstwa wraz z informacją z rejestrów karnych tych państw uzyskiwaną do celów działalności zawodowej lub wolontariackiej związanej z kontaktami z dziećmi – obywatel RP i cudzoziemiec.
  • informacji z rejestru karnego państwa obywatelstwa uzyskiwaną do celów działalności zawodowej lub wolontariackiej związanej z kontaktami z dziećmi wraz z tłumaczeniem przysięgłym – cudzoziemiec, oraz studenci, którzy zamieszkiwali w państwach innych niż Rzeczpospolita Polska lub państwo obywatelstwa.

ZAŚWIADCZENIE Z KRK należy uzyskać osobiście w jednym z Punktów Informacyjnych Krajowego Rejestru Karnego znajdujących się przy sądach powszechnych (https://www.gov.pl/web/krajowy-rejestr-karny/materialy). W Lublinie taki punkt znajduje się przy Sądzie Rejonowym Lublin-Zachód w Lublinie, ul. Konrada Wallenroda 4d, 20-607 Lublin - https://www.lublin-zachod.sr.gov.pl/krajowy-rejestr-karny-zapytanie-o-karalnosc,m,mg,193,232

Koszt wydania zaświadczenia – 30 zł,

Formularz wniosku o wydanie zaświadczenia z KRK (Zapytanie o udzielenie informacji o osobie) znajduje się tutaj: https://www.gov.pl/web/krajowy-rejestr-karny/materialy-do-pobrania2

Formularz należy wypełnić swoimi danymi osobowymi oraz:

  • w pkt 11 należy wpisać: „dopuszczenie do działalności związanej z leczeniem, edukacją lub opieką nad małoletnimi w związku z realizacją programu studiów”,
  • w pkt 12 należy zaznaczyć: „kartoteka karna” oraz "kartoteka nieletnich",
  • w pkt 13 należy wpisać:  „przestępstwa określone w rozdziale XIX i XXV Kodeksu karnego, w art. 189a i art. 207 Kodeksu karnego oraz w ustawie z dnia 29 lipca 2005 r. o przeciwdziałaniu narkomanii (Dz. U. z 2023 r. poz. 172 oraz z 2022 r. poz. 2600), lub za odpowiadające tym przestępstwom czyny zabronione określone w przepisach prawa obcego”.

Więcej informacji dotyczących sposobu pobrania zaświadczenia z KRK można znaleźć poniżej:
https://www.gov.pl/web/gov/uzyskaj-zaswiadczenie-z-krajowego-rejestru-karnego

Wzór oświadczenia o państwie lub państwach, w których student zamieszkiwał w ciągu ostatnich 20 lat, innych niż Rzeczpospolita Polska i państwo obywatelstwa wraz z informacją z rejestrów karnych tych państw uzyskiwaną do celów działalności zawodowej lub wolontariackiej związanej z kontaktami z dziećmi w załączeniu (załącznik nr 2)
Oświadczenie jest składane pod rygorem odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.

1. Jak postąpić w sytuacji, gdy prawo państwa obywatelstwa lub państwa/państw zamieszkiwania w ciągu ostatnich 20 lat innych niż Rzeczpospolita Polska i państwo obywatelstwa, nie przewiduje wydawanie informacji do celów działalności zawodowej lub wolontariackiej związanej z kontaktami z dziećmi?
Należy przedłożyć informację z rejestru karnego tego państwa / państw wraz z tłumaczeniem przysięgłym.
2. Jak postąpić w sytuacji, gdy 1) prawo państwa obywatelstwa, 2) prawo państwa/państw zamieszkiwania w ciągu ostatnich 20 lat, innych niż Rzeczpospolita Polska i państwo obywatelstwa, z których ma zostać przedłożona informacja z rejestru karnego uzyskiwana do celów działalności zawodowej lub wolontariackiej związanej z kontaktami z dziećmi lub informacja z rejestru karnego tego państwa, nie przewiduje jej sporządzenia lub w danym państwie nie prowadzi się rejestru karnego?
Należy złożyć oświadczenie (załącznik nr 3).
Oświadczenie jest składane pod rygorem odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia.

Jakie są sankcje, w przypadku jeżeli nie przedłożę wymaganych ustawowo dokumentów i oświadczeń?

Zgodnie z art. 23 ust. 3 ustawy o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym, w brzmieniu obowiązującym od 15.02.2024 r., osoba, która przed dopuszczeniem do działalności związanej m.in. z edukacją, leczeniem lub opieką nad małoletnimi nie wypełnia obowiązku przedłożenia informacji lub oświadczenia, o których mowa w art. 21 ust. 3-7 ustawy, podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny nie niższej niż 1000 zł.

Gdzie znajdę podstawę prawną wskazanych w niniejszym komunikacie obowiązków?

Zmiany do ustawy o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 1304 ze zm.), wprowadził art. 7 ustawy z  dnia 28 lipca 2023 r. o zmianie ustawy - Kodeks rodzinny i opiekuńczy oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2023 r., poz. 1606).
https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20230001606
GDZIE NALEŻY PRZEDŁOŻYĆ DOKUMENTY? W Dziekanacie Wydziału Nauk o Zdrowiu DOKUMENTY DO POBRANIA: 

  • Zarządzenie Nr 77/2024 Rektora Uniwersytetu Medycznego w Lublinie
  • Wniosek
  • Wniosek w języku angielskim
  • Załącznik nr 2-oświadczenie o zamieszkiwaniu w innym kraju
  • Załącznik nr 3-oświadczenie o niekaralności

WYMAGANE DOKUMENTY NALEŻY PRZEDŁOŻYĆ W TERMINIE DO:

  • na kierunku pielęgniarstwo I i II stopnia – do dnia immatrykulacji
  • na kierunku położnictwo I stopnia – do dnia immatrykulacji
  • na kierunku położnictwo II stopnia – do dnia 1 października II roku studiów
  • na kierunku fizjoterapia – do dnia 1 października II roku studiów
  • na kierunku terapia zajęciowa I stopnia – do dnia 1 października

Akademicka Pomoc Psychologiczna i Edukacyjna - APPiE  dla studentów, doktorantów i pracowników Uniwersytetu Medycznego w Lublinie.

Pomoc skierowana jest przede wszystkim do osób, które:

  • mają złe samopoczucie psychiczne
  • znajdują się w chwilowym kryzysie związanym z trudną sytuacją
  • mają trudności w podjęciu ważnej decyzji
  • mają trudności z przystosowaniem się do sytuacji
  • mają nastroje depresyjne
  • doświadczają napadów lęków i paniki
  • dostrzegają u siebie inne niepokojące symptomy.

Osoby, które zgłoszą się do APPiE mogą liczyć na uzyskanie profesjonalnego wsparcia i pomocy psychologicznej skoncentrowanej na rozwiązaniu problemu.
Zgłoszenia przyjmowane są wyłącznie poprzez formularze zgłoszeniowe dostępne na stronie appie.umlub.pl (formularze w j. polskim i angielskim).
Pomoc udzielana jest on-line (Zoom/Skype/ Messenger/ WhatsApp) bądź w formie spotkań kontaktowych.
W warunkach porady kontaktowej należy przestrzegać wszystkich rozporządzeń epidemiologicznych obowiązujących w UMLUB.

Siedziba APPiE: Collegium Academicum ul. dra W. Chodźki 7 1 piętro, pokój 119.
Pomocy udzielają pracownicy APPiE to wykwalifikowani psychologowie/psychoterapeuci z długoletnim stażem:
Dr Joanna Milanowska – pomoc w języku angielskim i polskim
Dr hab. Ewa Humeniuk – pomoc w języku polskim
Dr Tomasz Kucmin – porady w języku polskim i angielskim
Dr Grażyna Gwizda – pomoc w języku polskim
Dr Tatiana Baran – pomoc w języku ukraińskim

Osoby zgłaszające się do APPiE mają zagwarantowaną całkowitą dyskrecję!

Biuro Wymiany Akademickiej
al. Racławickie 1 (Collegium Novum)
20-059 Lublin
E-mail: erasmus@umlub.pl
Tel. +48 81 448 53 84 (pok. 37)
Tel. +48 81 448 53 89 (pok. 30)

Kryteria do stypendium rektora dla studentów na rok akademicki 2025/2026
Pliki do pobrania:
Kryteria oceny osiągnięć uprawniających do przyznania stypendium rektora dla studentów
Wykaz konferencji naukowych sporządzony przez STN do stypendium rektora za rok akademicki 2024/2025