Informacje dla studentów WF
Informacje dla studentów WF
Informacje dla studentów
Informacje dla studentów
Poniżej znajdują się harmonogramy zajęć dla studentów I rok poszczególnych kierunków.
Po uzyskaniu dostępu do systemów uczelni aktualne harmonogramy można znaleźć na stronie https://cem-system.umlub.pl/ w module E-Dydaktyka.
Podział na grupy zostanie przesłany do Państwa niezwłocznie po przeniesieniu danych z systemu rekrutacyjnego do systemu USOS.
Informację, gdzie znajdują się poszczególne jednostki dydaktyczne można znaleźć na stronie:
Moduł Wirtualna Jednostka
tel. + 48 81 448 5555
e-mail: helpdesk@umlub.pl
Platforma HelpDESK https://helpdesk.umlub.pl
Ustalenie hasła dostępowego do wszystkich serwisów uczelni:
login.umlub.pl
Należy kliknąć "Ustaw nowe hasło", a następnie klinąć "Podaj adres e-mail" i postępować zgodnie z instrukcjami na stronie.
Tym hasłem można posługiwać się w USOSweb, Poczcie i Moodle
Logowanie do USOSweb
usosweb.umlub.pl
login: numer indeksu / albumu
Hasło: takie jak do USOSa
Logowanie do Poczty
https://outlook.office.com/mail/
Login: nr_albumu@umlub.edu.pl
Hasło: takie jak do USOSa
Logowanie do zasobów bibliotecznych
Aby wypożyczać książki z Biblioteki należy zdalnie wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny w katalogu bibliotecznym OPAC po kliknięciu w link: Rejestracja nowych czytelników na stronie Biblioteki Głównej UM.
Konto zostanie aktywowane następnego dnia roboczego.
Weryfikacja danych odbędzie się przy odbiorze zamówienia, po okazaniu legitymacji lub dowodu osobistego i dokumentu potwierdzającego przyjęcie na studia. Należy pamiętać o podaniu prawidłowego adresu mailowego, na który będą przesyłane przez system informacje o zbliżającym się terminie zwrotu wypożyczonych pozycji.
Ważne terminy:
Student może założyć konto w dowolnym terminie, nie wcześniej niż po zakończeniu procesu rekrutacji.
Studenci pierwszego roku po założeniu i aktywacji konta mogą zamawiać podręczniki od 2 września od godziny 8:00.
Limity wypożyczeń: do 9 października limit wynosi 10 egzemplarzy, potem zostaje podniesiony do 25 książek łącznie.
Odbiór książek: w październiku należy odebrać zamówienie w ciągu 14 dni. W pozostałych miesiącach książki odebrać można do 7 dni od złożenia zamówienia.
W razie pytań zachęcamy do kontaktu z Biblioteką: udostepnianie@umlub.pl lub tel. 81-448-5810.
Szczegóły dotyczące ubezpieczenia NNW dla studentów w roku akademickim 2025/2026
https://umlub.edu.pl/student/ubezpieczenie
Akademicka Pomoc Psychologiczna i Edukacyjna - APPiE dla studentów, doktorantów i pracowników Uniwersytetu Medycznego w Lublinie.
Po więcej informacji kliknij w LINK
Pomoc skierowana jest przede wszystkim do osób, które:
mają złe samopoczucie psychiczne,
znajdują się w chwilowym kryzysie związanym z trudną sytuacją,
mają trudności w podjęciu ważnej decyzji,
mają trudności z przystosowaniem się do sytuacji,
mają nastroje depresyjne,
doświadczają napadów lęków i paniki,
dostrzegają u siebie inne niepokojące symptomy.
Osoby, które zgłoszą się do APPiE mogą liczyć na uzyskanie profesjonalnego wsparcia i pomocy psychologicznej skoncentrowanej na rozwiązaniu problemu.
Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnościami mieści się przy Zakładzie Fizjoterapii Klinicznej przy ul. dr K. Jaczewskiego 8 (pod Oddziałem Nefrologii, na poziomie -1).
Biuro prowadzi
Emilia Olszewska
emilia.olszewska@umlub.edu.pl
tel. +48 81 448 51 53
Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnościami czynne jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 8 do 14.
Uprzejmie informujemy, że od roku akademickiego 2024/2025 orzeczenia o niepełnosprawności niezbędne w celu rozpatrzenia wniosków o przyznanie stypendium dla osób z niepełnosprawnościami należy złożyć w Biurze ds. Osób z Niepełnosprawnościami. Dokumenty można składać od poniedziałku do piątku w godzinach 8.00 - 14.00 w terminie do 30.09.2024r."
Niepełnosprawny student może liczyć na pomoc Pełnomocnika Rektora ds. Osób z Niepełnosprawnościami:
Pełnomocnik Rektora ds. Osób z Niepełnosprawnościami dr hab. n. med. Alicja Wójcik-Załuska w sprawie skarg i wniosków przyjmuje interesantów od poniedziałku do piątku w godzinach otwarcia biura.
Zapraszamy do kontaktu osobistego, telefonicznego i e-mailowego wszystkich zainteresowanych, którzy chcą skorzystać z pomocy Biura, porozmawiać o swojej sytuacji lub zaproponować wprowadzenie nowych rozwiązań lub udogodnień.
Informacje o Uniwersytecie Medycznym w Lublinie w polskim języku migowym (PJM): youtube.com
Nagranie zrealizowane w ramach projektu: „Uczelnia przyjazna” – program dostępności Uniwersytetu Medycznego w Lublinie dla osób z niepełnosprawnościami
Filmy edukacyjne podnoszące wiedzę i świadomość osób z niepełnosprawnościami oraz całej społeczności akademickiej Uniwersytetu Medycznego w Lublinie dostępne na kanale YouTube powstałe w ramach realizacji projektu: „Uczelnia przyjazna” – program dostępności Uniwersytetu Medycznego w Lublinie dla osób z niepełnosprawnościami: youtube.com
Zgodnie z Zarządzeniem Nr 99/2022 Rektora Uniwersytetu Medycznego w Lublinie z dnia 3 czerwca 2022 roku informujemy, iż na poszczególnych latach studiów ustalono następujące liczby wolnych miejsc w ramach limitów przyjęć:
Farmacja:
na II rok - 57 miejsc
na III rok - 60 miejsca
Analityka Medyczna:
na II rok - 5 miejsc
na III rok - 15 miejsc
Kosmetologia I stopnia:
na II rok - 13 miejsc
Kosmetologia II stopnia:
na I rok (I semestr) - 11 miejsc
Zostań stażystą/stażystką w Łukasiewicz – Instytucie Chemii Przemysłowej, najstarszym instytucie badawczym w Polsce, z powodzeniem łączącym tradycję z nowoczesnością! Znajdź swoje miejsce w świecie, w którym codziennie łączymy naukę z nowoczesną technologią. Wykorzystaj swoją dotychczasową wiedzę zdobytą na studiach i rozwijaj z nami swój potencjał!
https://ichp.lukasiewicz.gov.pl/program-stazowy/
Informacje o ubezpieczeniu zdrowotnym studentów
Praktyki wakacyjne
Harmonogramy zajęć można pobrać w systmie E-CSM, w module E-DYDAKTYKA
LINK
Po zalogowaniu się w systemie CEM nalezy na dole strony wybrać Moduł E-DYDAKTYKA, a na kolejnej stronie "Harmonogramy studiów: podgląd".
Studenci, którzy nie posiadają konta w tym systemie mogą je założyć klikająć "Pierwszy raz w CEM? Załóż konto." na stronie systemu E-CSM.
Zapraszamy do udziału w programie OPEN TO
Szczegółowe informacje w prezentacji: LINK
Strona programu: https://opento.umlub.pl/
Drodzy Studenci,
informujemy, że ruszyła kolejna edycja ankietyzacji – za semestr letni roku akademickiego 2024-2025 – ocena prowadzących i przedmiotów. W związku ze zmianami systemu informatycznego, stworzyliśmy nową aplikację do ankietyzacji. Wychodząc naprzeciw Państwa oczekiwaniom, wzorem semestru ubiegłego, ankieta oceny prowadzącego i przedmiotu została połączona.
Zachęcamy do wypełniania ankiet i przypominamy, że są̨ one anonimowe.
Poniżej przesyłamy link do logowania się do systemu CEM dydaktyka:
https://cem-system.umlub.pl/cem_system/
Po wpisaniu nr indeksu otrzymacie Państwo na uczelniane adresy email wiadomość z jednorazowym tokenem. Po zalogowaniu należy otworzyć Moduł POLLY (ankiety studenckie).
Następnie należy wybrać́ przedmiot, a w kolejnym kroku prowadzącego.
Wszystkie ankiety za semestr letni znajdują się już w aplikacji a czas na ich wypełnienie to 31 sierpnia.
W razie pytań́ lub kłopotów z działaniem systemu, bądź braku widocznego prowadzącego lub przedmiotu, prosimy o kontakt poprzez nasz HelpDESK:
• na nr telefonu (+ 48 81 448 5555),
• poprzez wiadomości e-mail (helpdesk@umlub.pl),
• poprzez naszą platformę̨ internetową HelpDESK (https://helpdesk.umlub.pl)
Szanowni Państwo
Serdecznie zapraszamy osoby rozpoczynające studia na Wydziale Farmaceutycznym w roku akademickim 2025/2026 na uroczystą Immatrykulację, która odbędzie się 7 października 2025 r. o godzinie 10.00 w auli budynku Collegium Maius (ul Jaczewskiego 4).
Prosimy o przybycie przed godziną 9.45.
Przypominamy, że uczestnictwo w IMMATRYKULACJI jest obowiązkowe.
Po spotkaniu, na parterze budynku (przy szatni) przyjmowane będą dokumenty związane z rozpoczęciem studiów.
Każda osoba rozpoczynająca studia ma obowiązek złożyć komplet dokumentów:
1. Ślubowanie - niezłożenie ślubowania może być podstawą do skreślenia z listy studentów
2. Oświadczenie o warunkach studiowania w Uniwersytecie Medycznym w Lublinie oraz o warunkach odpłatności
3. Zgody na przekazywanie informacji za pośrednictwem starosty roku z Dziekanatu Wydziału i od nauczycieli akademickich
4. Klauzula informacyjna w zakresie przetwarzania danych osobowych
5. Zgoda studenta na przetwarzanie danych osobowych do celów przeprowadzania egzaminów/zaliczeń zdalnych
6. Kodeks honorowy
Wszystkie powyższe dokumenty należy wydrukować, wypełnić oraz podpisać.
Na wszelki wypadek prosimy o zabranie ze sobą dowodów osobistych i długopisów.
Po uroczyści zostaną także rozdane skierowania do wykonania obowiązkowych badań lekarskich dla studentów I roku. Będą one ważne przez miesiąc od daty wystawienia.
Każdy student jest zobowiązany do złożenia w Dziekanacie oryginału orzeczenia do celów sanitarno – epidemiologicznych i/lub kopię książeczki sanitarno-epidemiologicznej (strona tytułowa + strona z ostatnim wpisem) oraz kopii karty szczepień z WZW typu B lub zaświadczenie z przychodni o przyjęciu trzech dawek WZW typu B.
Przypominamy, iż studenci mogą wnioskować o wydanie mLegitymacji za pośrednictwem portalu USOSweb.
Osoby, które oprócz mLegitymacji chciałyby otrzymać legitymację studencką w formie fizycznej, prosimy o złożenie w dniu immatrykulacji wypełnionego i podpisanego wniosku. Jego wzór znajduje się na stronie internetowej Dziekanatu w sekcji Wzory podań.
Informacje o procedurze opłacenia i odbioru legitymacji prześlemy w następnym mailu.