Informacje ogólne dla studentów

Informacje ogólne dla studentów

Zgłaszanie problemów informatycznych

Zgłaszanie problemów informatycznych

tel. + 48 81 448 5555
e-mail: helpdesk@umlub.pl
Platforma HelpDESK https://helpdesk.umlub.pl

Logowanie do systemów

Logowanie do systemów

Logowanie do systemów informatycznych

w przeglądarce internetowej należy wpisać:
https://login.umlub.pl
a następnie nr swojego albumu .............i wybrać:
"ustaw nowe hasło"
dalej
wprowadzić adres e-mail, który został wskazany podczas rekrutacji w systemie IRK.

Kliknąć w otrzymany tą drogą link i dokończyć zmianę hasła.
Tym hasłem posługujemy się do:
USOS, Moodle, Poczta e-mail i MS Teams
 
Logowanie do USOS  (Uniwersytecki System Obsługi Studiów)
Proszę w przeglądarce internetowej wpisać: login.umlub.pl
login : (numer albumu)
hasło:
 
Logowanie do Poczty e-mail (Poczta w domenie UMLub)
Proszę w przeglądarce internetowej wpisać: https://outlook.office.com (microsoft365.com)
login : numer albumu@umlub.edu.pl
hasło:
 
Logowanie do Moodle  (e-learning.umlub.pl)
Proszę w przeglądarce internetowej wpisać: e-learning.umlub.pl
login : (numer albumu)
hasło:
 
Logowanie do MS Teams
Proszę w przeglądarce internetowej wpisać: https://portal.office.com
login: numer albumu@umlub.edu.pl
hasło:  


W przypadku problemów, prosimy o kontakt:
 telefoniczny z HelpDesk: 81 448 5555
poprzez system HelpDesk: https://helpdesk.umlub.pl/ na adres: helpdesk@umlub.edu.pl

 

Logowanie do zasobów bibliotecznych:

Aby wypożyczać książki z Biblioteki należy zdalnie wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny w katalogu bibliotecznym OPAC po kliknięciu w link: Rejestracja nowych czytelników na stronie Biblioteki Głównej UM.

Badania lekarskie

Badania lekarskie

Studenci, po Immatrykulacji (złożeniu ślubowania) w Uniwersytecie Medycznym w Lublinie, zobowiązani są w trakcie 1 roku studiów do udokumentowania następujących badań i szczepień:

  • szczepienia przeciw WZW typu B – 3 dawki- w cyklu 0, 1, 6 miesięcy,
  • badań sanitarno-epidemiologicznych,
  • badania od lekarza Medycyny Pracy.

Studentom, którzy nie mają wykonanych w/w badań, skierowania wydaje Dziekanat. Studenci, którzy posiadają wykonane w/w badania zobowiązani są do dostarczenia zaświadczeń do POS (Pokój Obsługi Studenta, ul. Chodźki 19, III piętro, pok.11)

Ubezpieczenie zdrowotne

Ubezpieczenie zdrowotne

Uczelnia zgłasza do ubezpieczenia zdrowotnego studenta, który:

  • ukończył 26 rok życia,
  • nie pracuje i nie jest zarejestrowany w urzędzie pracy,
  • nie ma zawartej umowy (o pracę, zlecenie),nie ma pracującego współmałżonka.

Zgłoszenie do ubezpieczenia zdrowotnego odbywa się na wniosek studenta złożony w Dziekanacie (POS) pok. nr 11.

Powyższe kryteria muszą być spełnione łącznie.

Ubezpieczenie NNW

Ubezpieczenie NNW

W roku akademickim 2024/2025 ochrona ubezpieczeniowa Studentów, Uczestników studiów doktoranckich/Doktorantów Szkoły Doktorskiej Uniwersytetu Medycznego w Lublinie świadczona jest przez InterRisk Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Vienna Insurance Group, Ubezpieczyciela wybranego w wyniku przeprowadzonego postępowania przetargowego.


W ramach ochrony ubezpieczeniowej przewidziano dwa pakiety ubezpieczenia:

  • Pakiet Podstawowy A w zakresie następstw nieszczęśliwych wypadków (NNW),
  • Pakiet Rozszerzony B w zakresie NNW, zakażeń sepsą, HIV i WZW.

Składkę z tytułu ochrony ubezpieczeniowej należy wpłacać do dnia 15 grudnia 2024 roku za pośrednictwem portalu internetowego Ubezpieczyciela pod adresem: https://klient.interrisk.pl/EduPlusOnline


podając kod dostępu dla odpowiedniego Pakietu Ubezpieczenia:

  • Kod dostępu dla Pakietu Podstawowego A : xybbd
  • Kod dostępu dla Pakietu Rozszerzonego B : 6kz93

Wysokość jednorazowej składki za roczny okres ochrony ubezpieczeniowej, tj. od dnia 01.10.2024 r. do dnia 30.09.2025 r., wynosi:

  • Pakiet Podstawowy A – składka w wysokości 80,00 PLN,
  • Pakiet Rozszerzony B – składka w wysokości 100,00 PLN.

Dni wolne

Dni wolne

Podział roku akademickiego 2025/2026

 

Zgodnie z Zarządzeniem Nr 6/2025 Rektora Uniwersytetu Medycznego w Lublinie rok akademicki dzieli się na:

 

semestr zimowy od 01.10.2025 r. do 24.02.2026 r.
semestr letni od 25.02.2026 r. do 30.09.2026 r.

 

dla studentów VI roku:

 

semestr zimowy od 01.10.2025 r. do 03.03.2026 r.
semestr letni od 25.02.2026 r. do 30.09.2026 r.

 

Rozkład semestru zimowego:

Okres szkolny od 01.10.2025 r. do 03.02.2026 r.
Przerwa jesienna od 31.10.2025 r. do 02.11.2025 r.
Przerwa świąteczna od 22.12.2025 r. do 06.01.2026 r.
Sesja egzaminacyjna od 04.02.2026 r. do 10.02.2026 r.
Sesja poprawkowa od 11.02.2026 r. do 17.02.2026 r.
Przerwa międzysemestralna od 18.02.2026 r. do 24.02.2026 r.

 

Dla studentów VI roku:

Okres szkolny od 01.10.2025 r. do 17.02.2026 r.
Przerwa jesienna od 31.10.2025 r. do 02.11.2025 r.
Sesja egzaminacyjna (1) od 01.12.2025 r. od 07.12.2026 r.
Przerwa świąteczna od 22.12.2025 r. do 06.01.2026 r.
Sesja egzaminacyjna (2) od 18.02.2026 r. do 24.02.2026 r.
Przerwa międzysemestralna od 25.02.2026 r. do 03.03.2026 r.

 

Rozkład semestru letniego:

Okres szkolny od 25.02.2026 r. do 23.06.2026 r.
Przerwa świąteczna od 02.04.2026 r. do 08.04.2026 r.
Sesja egzaminacyjna od 24.06.2026 r. do 12.07.2026 r.
Przerwa letnia od 13.07.2026 r. do 31.08.2026 r.
Sesja poprawkowa od 01.09.2026 r. do 21.09.2026 r.

 

Dla studentów VI roku:

Okres szkolny od 04.03.2026 r. do 30.06.2026 r.
Przerwa świąteczna od 02.04.2026 r. do 08.04.2026 r.
Sesja egzaminacyjna (3) od 11.05.2026 r. do 17.05.2026 r.
Przerwa letnia od 01.07.2026 r. do 31.08.2026 r.
Sesja poprawkowa  od 01.09.2026 r. do 21.09.2026 r.

 

Dni ustawowo wolne:

15 sierpnia 2025 (piątek) - Wniebowzięcie Najświętszej Maryi Panny
1 listopada 2025 (sobota) - Wszystkich Świętych
11 listopada 2025 (wtorek) - Narodowe Święto Niepodległości
24 grudnia 2025 (środa) - Wigilia Bożego Narodzenia
25 grudnia 2025 (czwartek) - pierwszy dzień Bożego Narodzenia
26 grudnia 2025 (piątek) - drugi dzień Bożego Narodzenia

1 stycznia 2026  (czwartek) - Nowy Rok, Świętej Bożej Rodzicielki Maryi
6 stycznia 2026 (wtorek) - Trzech Króli (Objawienie Pańskie)
5 kwietnia 2026  (niedziela) - Wielkanoc
6 kwietnia 2026 (poniedziałek) - Poniedziałek Wielkanocny

1 maja 2026  (piątek) - Święto Pracy
3 maja 2026  (niedziela) - Święto Konstytucji 3 Maja
24 maja 2026 (niedziela) - Zesłanie Ducha Świętego (Zielone Świątki)
4 czerwca 2026 (czwartek) - Boże Ciało

15 sierpnia 2026 (sobota) - Święto Wojska Polskiego, Wniebowzięcie Najświętszej Maryi Panny

 

Pomoc materialna

Pomoc materialna

W celu uzyskania informacji o możliwości i warunkach otrzymania pomocy materialnej na uczelni, stypendium socjalnego i stypendium rektora dla najlepszych studentów, należy przejść do strony Działu Spraw Socjalnych Studentów.

Dział Spraw Socjalnych Studentów (DSSS) przyjmuje interesantów w poniedziałek, wtorek, środę i piątek w godz. 10:00 – 15:00.

W czwartek Dział nie obsługuje interesantów (wyjątek – okresy prac komisji stypendialnych).

W miesiącach wakacyjnych DSSS czynny jest od poniedziałku do piątku w godz. 9:00 – 15:00.

(z uwagi na upływające terminy przyjmowania dokumentów – kontakt telefoniczny możliwy jest we wrześniu w godzinach 7:45 – 10:00).

Adres do korespondencji: 

Al. Racławickie 1, 20-059 Lublin

tel. kont. (81) 448 51 60

Informacje dla studentów ubiegających się o indywidualną organizację studiów (IOS)

Informacje dla studentów ubiegających się o indywidualną organizację studiów (IOS)

Uzupełniony wniosek o udzielenie zgody na odbywanie studiów w trybie IOS wraz z tabelą indywidualnego planu studiów należy dostarczyć do Pokoju Obsługi Studenta Dziekanatu Wydziału Lekarskiego.

Stypendia z Funduszu Własnego

Stypendia z Funduszu Własnego

Wniosek o stypendium naukowe z Własnego Funduszu na Stypendia należy złożyć osobiście w Dziekanacie Wydziału Lekarskiego, ul. Chodźki 19 (budynek TBV, piętro III, pokój nr 3) lub przesłać w formie papierowej na adres Dziekanatu Wydziału Lekarskiego podany poniżej:


Uniwersytet Medyczny w Lublinie
Al. Racławickie 1 
20-059 Lublin
Dziekanat Wydziału Lekarskiego


Wniosek o stypendium należy złożyć w nieprzekraczalnym terminie do 15 października 2025 r. 

Stypendium Ministra

Stypendium Ministra

Szczegółowe informacje dotyczące warunków i procedury przyznawania stypendium dostępne są na stronie Ministerstwa Zdrowia pod adresem: Stypendia ministra dla studentów za znaczące osiągnięcia na rok akademicki 2024/2025

Wnioski wraz z załącznikami należy przekazywać na adres katarzyna.gaska@umlub.pl, numer kontaktowy: 81 448 50 53.

Pomoc psychologiczna

Pomoc psychologiczna

Pomoc skierowana jest przede wszystkim do osób, które:

  • mają złe samopoczucie psychiczne,
  • znajdują się w chwilowym kryzysie związanym z trudną sytuacją,
  • mają trudności w podjęciu ważnej decyzji,
  • mają trudności z przystosowaniem się do sytuacji,
  • mają nastroje depresyjne,
  • doświadczają napadów lęków i paniki,
  • dostrzegają u siebie inne niepokojące symptomy.

Osoby, które zgłoszą się do APPiE mogą liczyć na uzyskanie profesjonalnego wsparcia i pomocy psychologicznej skoncentrowanej na rozwiązaniu problemu.
Zgłoszenia przyjmowane są wyłącznie poprzez formularze zgłoszeniowe dostępne na stronie appie.umlub.pl (formularze w j. polskim i angielskim).
Pomoc udzielana jest on-line (Zoom/Skype/ Messenger/ WhatsApp) bądź w formie spotkań kontaktowych.
W warunkach porady kontaktowej należy przestrzegać wszystkich rozporządzeń epidemiologicznych obowiązujących w UMLUB.

Siedziba APPiE: Collegium Academicum ul. dra W. Chodźki 7 1 piętro, pokój 119. 

Pomocy udzielają pracownicy APPiE to wykwalifikowani psychologowie/psychoterapeuci z długoletnim stażem:

Dr Joanna Milanowska – pomoc w języku angielskim i polskim
Dr hab. Ewa Humeniuk – pomoc w języku polskim
Dr Tomasz Kucmin – porady w języku polskim i angielskim
Dr Grażyna Gwizda – pomoc w języku polskim
Dr Tatiana Baran – pomoc w języku ukraińskim

Osoby zgłaszające się do APPiE mają zagwarantowaną całkowitą dyskrecję!

Szczegóły dotyczące uzyskania pomocy znajdziesz na stronie internetowej.

Przeciwdziałanie mobbingowi

Przeciwdziałanie mobbingowi

Zgodnie z Zarządzeniem Rektora nr 127/2022 skarga może być wniesiona pisemnie, za pomocą poczty elektronicznej lub ustnie do protokołu w Dziekanacie Wydziału Lekarskiego lub w Biurze Rektora.

Informacje dla studentów z niepełnosprawnością

Informacje dla studentów z niepełnosprawnością

Pełnomocnik Rektora ds. Studentów Niepełnosprawnych – dr hab. n. med. Alicja Wójcik‑Załuska, prof. uczelni. 

 

Pomoc obejmuje m.in.:

  • materiały elektroniczne, sprzęt i pomoce audiowizualne
  • alternatywne formy egzaminów, tj. dostosowanie egzaminu do specyficznych potrzeb osoby niepełnosprawnej
  • wsparcie psychologiczne, prawne i organizacyjne
  • uczestnictwo w działalności studenckiej i samorządowej, w tym: koła naukowe
  • basen i inne zajęcia dodatkowe
  • informacje, porady i pośrednictwo w kontaktach z władzami uczelni oraz wykładowcami
  • udostępnienie pomieszczenia dydaktycznego z dostępem do Internetu oraz ze sprzętem audiowizualnym
  • pozyskiwanie wsparcia finansowego w ramach programów na rzecz osób niepełnosprawnych
  • reprezentowanie interesów niepełnosprawnych studentów przed organami uczelni wewnątrz i na zewnątrz
  • dostosowanie zajęć dydaktycznych po absencji związanej ze stanem zdrowia studenta
  • pomoc i pośredniczenie w znalezieniu pracy
  • pomoc w uzyskaniu wcześniejszego terminu zbiegów fizjoterapeutycznych
  • porady z promocji zdrowia
  • pomoc w uzyskaniu specjalistycznych konsultacji lekarskich

Godziny przyjęć: poniedziałki i czwartki 9:00–14:00

Skargi i wnioski

Skargi i wnioski

Zgodnie z Zarządzeniem Rektora Nr 104/2014 skargi i wnioski, o których mowa w w/w Zarządzeniach można składać w Pokoju Obsługi Studenta od poniedziałku do piątku

w godz: 8.00 – 14.30.

Informacje o przystąpieniu do LEK po ukończeniu X semestru

Informacje o przystąpieniu do LEK po ukończeniu X semestru

Komunikat dla studentów/absolwentów, zamierzających przystąpić do Lekarskiego Egzaminu Końcowego (LEK)

 

Zgłoszenie następuje wyłącznie za pomocą tzw. Systemu Monitorowania Kształcenia Pracowników Medycznych (SMK).

 

Założenie konta

Student chcąc uzyskać dostęp do aplikacji SMK, w przeglądarce internetowej wpisuje adres http://smk2.ezdrowie.gov.pl

W celu założenia konta student klika przycisk „Załóż konto”, a następnie wypełnia „Wniosek o założenie konta użytkownika”. Po wypełnieniu wniosku należy kliknąć przycisk „Złóż wniosek o założenie konta”. Na podany we wniosku adres mailowy zostanie wysłane hasło potrzebne do pierwszego logowania w aplikacji.

Proszę zwrócić szczególną uwagę na:

"Dodatkowe informacje”

W rubryce:

- „Grupa biznesowa” – z listy należy wybrać hasło „Student kierunku lekarskiego”,

- „Grupa funkcjonalna” – z listy wybieramy hasło „Użytkownik”,

- „Wnioskowana rola” – automatycznie powinno pojawić się hasło

Następnie konieczne jest potwierdzenie tożsamości oraz uprawnień, niezbędnych do posiadania konta. Tej czynności dokonuje właściwy Dziekanat.

Do LEK może przystąpić lekarz albo osoba, która ukończyła 10 semestrów z sześcioletnich jednolitych studiów magisterskich na kierunku lekarskim prowadzonym przez uczelnię mającą siedzibę w Rzeczypospolitej Polskiej. Wnioski o LEK przyjmowane są tylko do dnia 15 lipca włącznie (w przypadku sesji jesiennej egzamin odbywa się od 1 do 30 września) oraz do dnia 30 listopada (w sesji wiosennej egzamin odbywa się id 1 do 28 lutego).

Podczas składania wniosku należy wybrać opcję z podpisem elektronicznym.

Po uzyskaniu weryfikacji należy w systemie dokonać zapisu na egzamin i wysłać swój wniosek w terminie do 30 listopada w roku akademickim 2023/2024.

Szczegółowe instrukcje dotyczące składania wniosków dostępne są po zalogowaniu do systemu SMK.

Pomoc techniczną w zakresie SMK można uzyskać telefonicznie: 19 239 oraz mailowo: smk-serwis@cez.gov.pl. Pomoc świadczona jest całodobowo, przez 7 dni w tygodniu (również w święta).

Biblioteka

Biblioteka

W skład działającego w Uczelni systemu biblioteczno-informacyjnego wchodzą Biblioteka Głowna, Filia Studencka oraz księgozbiory jednostek organizacyjnych jako biblioteki specjalistyczne. Dzięki gromadzonym, opracowywanym i udostępnianym zasobom informacji w postaci drukowanych i elektronicznych książek, czasopism oraz baz danych, wspierają one procesy dydaktyczne, naukowe i lecznicze.

Dane kontaktowe:

Biblioteka Główna UM
ul. Szkolna 18, 20-124 Lublin
tel. 81 448 58 00
e-mail: sekretariat@bg.pl

www.biblioteka.umlub.edu.pl

Czytelnia Multimedialna:
ul. Witolda Chodźki 4, 20-093 Lublin