tel. + 48 81 448 5555
e-mail: helpdesk@umlub.pl
Platforma HelpDESK https://helpdesk.umlub.pl
Logowanie do systemów informatycznych
w przeglądarce internetowej należy wpisać:
https://login.umlub.pl
a następnie nr swojego albumu .............i wybrać:
"ustaw nowe hasło"
dalej
wprowadzić adres e-mail, który został wskazany podczas rekrutacji w systemie IRK.
Kliknąć w otrzymany tą drogą link i dokończyć zmianę hasła.
Tym hasłem posługujemy się do:
USOS, Moodle, Poczta e-mail i MS Teams
Logowanie do USOS (Uniwersytecki System Obsługi Studiów)
Proszę w przeglądarce internetowej wpisać: login.umlub.pl
login : (numer albumu)
hasło:
Logowanie do Poczty e-mail (Poczta w domenie UMLub)
Proszę w przeglądarce internetowej wpisać: https://outlook.office.com (microsoft365.com)
login : numer albumu@umlub.edu.pl
hasło:
Logowanie do Moodle (e-learning.umlub.pl)
Proszę w przeglądarce internetowej wpisać: e-learning.umlub.pl
login : (numer albumu)
hasło:
Logowanie do MS Teams
Proszę w przeglądarce internetowej wpisać: https://portal.office.com
login: numer albumu@umlub.edu.pl
hasło:
W przypadku problemów, prosimy o kontakt:
telefoniczny z HelpDesk: 81 448 5555
poprzez system HelpDesk: https://helpdesk.umlub.pl/ na adres: helpdesk@umlub.edu.pl
Logowanie do zasobów bibliotecznych:
Aby wypożyczać książki z Biblioteki należy zdalnie wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny w katalogu bibliotecznym OPAC po kliknięciu w link: Rejestracja nowych czytelników na stronie Biblioteki Głównej UM.
Studenci, po Immatrykulacji (złożeniu ślubowania) w Uniwersytecie Medycznym w Lublinie, zobowiązani są w trakcie 1 roku studiów do udokumentowania następujących badań i szczepień:
Studentom, którzy nie mają wykonanych w/w badań, skierowania wydaje Dziekanat. Studenci, którzy posiadają wykonane w/w badania zobowiązani są do dostarczenia zaświadczeń do POS (Pokój Obsługi Studenta, ul. Chodźki 19, III piętro, pok.11)
Uczelnia zgłasza do ubezpieczenia zdrowotnego studenta, który:
Zgłoszenie do ubezpieczenia zdrowotnego odbywa się na wniosek studenta złożony w Dziekanacie (POS) pok. nr 11.
Powyższe kryteria muszą być spełnione łącznie.
W roku akademickim 2024/2025 ochrona ubezpieczeniowa Studentów, Uczestników studiów doktoranckich/Doktorantów Szkoły Doktorskiej Uniwersytetu Medycznego w Lublinie świadczona jest przez InterRisk Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Vienna Insurance Group, Ubezpieczyciela wybranego w wyniku przeprowadzonego postępowania przetargowego.
W ramach ochrony ubezpieczeniowej przewidziano dwa pakiety ubezpieczenia:
Składkę z tytułu ochrony ubezpieczeniowej należy wpłacać do dnia 15 grudnia 2024 roku za pośrednictwem portalu internetowego Ubezpieczyciela pod adresem: https://klient.interrisk.pl/EduPlusOnline
podając kod dostępu dla odpowiedniego Pakietu Ubezpieczenia:
Wysokość jednorazowej składki za roczny okres ochrony ubezpieczeniowej, tj. od dnia 01.10.2024 r. do dnia 30.09.2025 r., wynosi:
Podział roku akademickiego 2025/2026
Zgodnie z Zarządzeniem Nr 6/2025 Rektora Uniwersytetu Medycznego w Lublinie rok akademicki dzieli się na:
semestr zimowy | od 01.10.2025 r. | do 24.02.2026 r. |
semestr letni | od 25.02.2026 r. | do 30.09.2026 r. |
dla studentów VI roku:
semestr zimowy | od 01.10.2025 r. | do 03.03.2026 r. |
semestr letni | od 25.02.2026 r. | do 30.09.2026 r. |
Rozkład semestru zimowego:
Okres szkolny | od 01.10.2025 r. | do 03.02.2026 r. |
Przerwa jesienna | od 31.10.2025 r. | do 02.11.2025 r. |
Przerwa świąteczna | od 22.12.2025 r. | do 06.01.2026 r. |
Sesja egzaminacyjna | od 04.02.2026 r. | do 10.02.2026 r. |
Sesja poprawkowa | od 11.02.2026 r. | do 17.02.2026 r. |
Przerwa międzysemestralna | od 18.02.2026 r. | do 24.02.2026 r. |
Dla studentów VI roku:
Okres szkolny | od 01.10.2025 r. | do 17.02.2026 r. |
Przerwa jesienna | od 31.10.2025 r. | do 02.11.2025 r. |
Sesja egzaminacyjna (1) | od 01.12.2025 r. | od 07.12.2026 r. |
Przerwa świąteczna | od 22.12.2025 r. | do 06.01.2026 r. |
Sesja egzaminacyjna (2) | od 18.02.2026 r. | do 24.02.2026 r. |
Przerwa międzysemestralna | od 25.02.2026 r. | do 03.03.2026 r. |
Rozkład semestru letniego:
Okres szkolny | od 25.02.2026 r. | do 23.06.2026 r. |
Przerwa świąteczna | od 02.04.2026 r. | do 08.04.2026 r. |
Sesja egzaminacyjna | od 24.06.2026 r. | do 12.07.2026 r. |
Przerwa letnia | od 13.07.2026 r. | do 31.08.2026 r. |
Sesja poprawkowa | od 01.09.2026 r. | do 21.09.2026 r. |
Dla studentów VI roku:
Okres szkolny | od 04.03.2026 r. | do 30.06.2026 r. |
Przerwa świąteczna | od 02.04.2026 r. | do 08.04.2026 r. |
Sesja egzaminacyjna (3) | od 11.05.2026 r. | do 17.05.2026 r. |
Przerwa letnia | od 01.07.2026 r. | do 31.08.2026 r. |
Sesja poprawkowa | od 01.09.2026 r. | do 21.09.2026 r. |
Dni ustawowo wolne:
15 sierpnia 2025 (piątek) - Wniebowzięcie Najświętszej Maryi Panny
1 listopada 2025 (sobota) - Wszystkich Świętych
11 listopada 2025 (wtorek) - Narodowe Święto Niepodległości
24 grudnia 2025 (środa) - Wigilia Bożego Narodzenia
25 grudnia 2025 (czwartek) - pierwszy dzień Bożego Narodzenia
26 grudnia 2025 (piątek) - drugi dzień Bożego Narodzenia
1 stycznia 2026 (czwartek) - Nowy Rok, Świętej Bożej Rodzicielki Maryi
6 stycznia 2026 (wtorek) - Trzech Króli (Objawienie Pańskie)
5 kwietnia 2026 (niedziela) - Wielkanoc
6 kwietnia 2026 (poniedziałek) - Poniedziałek Wielkanocny
1 maja 2026 (piątek) - Święto Pracy
3 maja 2026 (niedziela) - Święto Konstytucji 3 Maja
24 maja 2026 (niedziela) - Zesłanie Ducha Świętego (Zielone Świątki)
4 czerwca 2026 (czwartek) - Boże Ciało
15 sierpnia 2026 (sobota) - Święto Wojska Polskiego, Wniebowzięcie Najświętszej Maryi Panny
W celu uzyskania informacji o możliwości i warunkach otrzymania pomocy materialnej na uczelni, stypendium socjalnego i stypendium rektora dla najlepszych studentów, należy przejść do strony Działu Spraw Socjalnych Studentów.
Dział Spraw Socjalnych Studentów (DSSS) przyjmuje interesantów w poniedziałek, wtorek, środę i piątek w godz. 10:00 – 15:00.
W czwartek Dział nie obsługuje interesantów (wyjątek – okresy prac komisji stypendialnych).
W miesiącach wakacyjnych DSSS czynny jest od poniedziałku do piątku w godz. 9:00 – 15:00.
(z uwagi na upływające terminy przyjmowania dokumentów – kontakt telefoniczny możliwy jest we wrześniu w godzinach 7:45 – 10:00).
Adres do korespondencji:
Al. Racławickie 1, 20-059 Lublin
tel. kont. (81) 448 51 60
Uzupełniony wniosek o udzielenie zgody na odbywanie studiów w trybie IOS wraz z tabelą indywidualnego planu studiów należy dostarczyć do Pokoju Obsługi Studenta Dziekanatu Wydziału Lekarskiego.
Wniosek o stypendium naukowe z Własnego Funduszu na Stypendia należy złożyć osobiście w Dziekanacie Wydziału Lekarskiego, ul. Chodźki 19 (budynek TBV, piętro III, pokój nr 3) lub przesłać w formie papierowej na adres Dziekanatu Wydziału Lekarskiego podany poniżej:
Uniwersytet Medyczny w Lublinie
Al. Racławickie 1
20-059 Lublin
Dziekanat Wydziału Lekarskiego
Wniosek o stypendium należy złożyć w nieprzekraczalnym terminie do 15 października 2025 r.
Szczegółowe informacje dotyczące warunków i procedury przyznawania stypendium dostępne są na stronie Ministerstwa Zdrowia pod adresem: Stypendia ministra dla studentów za znaczące osiągnięcia na rok akademicki 2024/2025
Wnioski wraz z załącznikami należy przekazywać na adres katarzyna.gaska@umlub.pl, numer kontaktowy: 81 448 50 53.
Pomoc skierowana jest przede wszystkim do osób, które:
Osoby, które zgłoszą się do APPiE mogą liczyć na uzyskanie profesjonalnego wsparcia i pomocy psychologicznej skoncentrowanej na rozwiązaniu problemu.
Zgłoszenia przyjmowane są wyłącznie poprzez formularze zgłoszeniowe dostępne na stronie appie.umlub.pl (formularze w j. polskim i angielskim).
Pomoc udzielana jest on-line (Zoom/Skype/ Messenger/ WhatsApp) bądź w formie spotkań kontaktowych.
W warunkach porady kontaktowej należy przestrzegać wszystkich rozporządzeń epidemiologicznych obowiązujących w UMLUB.
Siedziba APPiE: Collegium Academicum ul. dra W. Chodźki 7 1 piętro, pokój 119.
Pomocy udzielają pracownicy APPiE to wykwalifikowani psychologowie/psychoterapeuci z długoletnim stażem:
Dr Joanna Milanowska – pomoc w języku angielskim i polskim
Dr hab. Ewa Humeniuk – pomoc w języku polskim
Dr Tomasz Kucmin – porady w języku polskim i angielskim
Dr Grażyna Gwizda – pomoc w języku polskim
Dr Tatiana Baran – pomoc w języku ukraińskim
Osoby zgłaszające się do APPiE mają zagwarantowaną całkowitą dyskrecję!
Szczegóły dotyczące uzyskania pomocy znajdziesz na stronie internetowej.
Zgodnie z Zarządzeniem Rektora nr 127/2022 skarga może być wniesiona pisemnie, za pomocą poczty elektronicznej lub ustnie do protokołu w Dziekanacie Wydziału Lekarskiego lub w Biurze Rektora.
Pełnomocnik Rektora ds. Studentów Niepełnosprawnych – dr hab. n. med. Alicja Wójcik‑Załuska, prof. uczelni.
Pomoc obejmuje m.in.:
Godziny przyjęć: poniedziałki i czwartki 9:00–14:00
Zgodnie z Zarządzeniem Rektora Nr 104/2014 skargi i wnioski, o których mowa w w/w Zarządzeniach można składać w Pokoju Obsługi Studenta od poniedziałku do piątku
w godz: 8.00 – 14.30.
Komunikat dla studentów/absolwentów, zamierzających przystąpić do Lekarskiego Egzaminu Końcowego (LEK)
Zgłoszenie następuje wyłącznie za pomocą tzw. Systemu Monitorowania Kształcenia Pracowników Medycznych (SMK).
Założenie konta
Student chcąc uzyskać dostęp do aplikacji SMK, w przeglądarce internetowej wpisuje adres http://smk2.ezdrowie.gov.pl
W celu założenia konta student klika przycisk „Załóż konto”, a następnie wypełnia „Wniosek o założenie konta użytkownika”. Po wypełnieniu wniosku należy kliknąć przycisk „Złóż wniosek o założenie konta”. Na podany we wniosku adres mailowy zostanie wysłane hasło potrzebne do pierwszego logowania w aplikacji.
Proszę zwrócić szczególną uwagę na:
"Dodatkowe informacje”
W rubryce:
- „Grupa biznesowa” – z listy należy wybrać hasło „Student kierunku lekarskiego”,
- „Grupa funkcjonalna” – z listy wybieramy hasło „Użytkownik”,
- „Wnioskowana rola” – automatycznie powinno pojawić się hasło
Następnie konieczne jest potwierdzenie tożsamości oraz uprawnień, niezbędnych do posiadania konta. Tej czynności dokonuje właściwy Dziekanat.
Do LEK może przystąpić lekarz albo osoba, która ukończyła 10 semestrów z sześcioletnich jednolitych studiów magisterskich na kierunku lekarskim prowadzonym przez uczelnię mającą siedzibę w Rzeczypospolitej Polskiej. Wnioski o LEK przyjmowane są tylko do dnia 15 lipca włącznie (w przypadku sesji jesiennej egzamin odbywa się od 1 do 30 września) oraz do dnia 30 listopada (w sesji wiosennej egzamin odbywa się id 1 do 28 lutego).
Podczas składania wniosku należy wybrać opcję z podpisem elektronicznym.
Po uzyskaniu weryfikacji należy w systemie dokonać zapisu na egzamin i wysłać swój wniosek w terminie do 30 listopada w roku akademickim 2023/2024.
Szczegółowe instrukcje dotyczące składania wniosków dostępne są po zalogowaniu do systemu SMK.
Pomoc techniczną w zakresie SMK można uzyskać telefonicznie: 19 239 oraz mailowo: smk-serwis@cez.gov.pl. Pomoc świadczona jest całodobowo, przez 7 dni w tygodniu (również w święta).
W skład działającego w Uczelni systemu biblioteczno-informacyjnego wchodzą Biblioteka Głowna, Filia Studencka oraz księgozbiory jednostek organizacyjnych jako biblioteki specjalistyczne. Dzięki gromadzonym, opracowywanym i udostępnianym zasobom informacji w postaci drukowanych i elektronicznych książek, czasopism oraz baz danych, wspierają one procesy dydaktyczne, naukowe i lecznicze.
Dane kontaktowe:
Biblioteka Główna UM
ul. Szkolna 18, 20-124 Lublin
tel. 81 448 58 00
e-mail: sekretariat@bg.pl
Czytelnia Multimedialna:
ul. Witolda Chodźki 4, 20-093 Lublin