Opiekunowie lat kadencja 2024 – 2028:
I rok - dr n. fiz. Małgorzata Gospodarek z Zakładu Biofizyki
II rok - dr n. med. Justyna Niedźwiadek z Katedry i Zakładu Mikrobiologii
III rok - dr hab. n. med. Wojciech Myśliński z Katedry i Kliniki Chorób Wewnętrznych
IV rok - dr n. med. Weronika Kaźmierak z Katedry i Kliniki Gastroenterologii i Hepatologii z Pracownią Endoskopową
V rok - prof. dr hab. n. med. Hanna Karakuła-Juchnowicz z Katedry Psychiatrii
VI rok - prof. dr hab. n. med. Tomasz Blicharski z Kliniki Ortopedii i Rehabilitacji
Zakres obowiązków opiekuna roku na Wydziale Lekarskim UM w Lublinie:
1. Opiekun roku utrzymuje stały kontakt i współpracuje w sprawach dotyczących danego roku:
2. Organizuje spotkania informacyjne dotyczące organizacji i przebiegu toku kształcenia.
3. Kształtuje u studentów postawy zgodne ze złożonym ślubowaniem oraz Kodeksem Honorowym.
4. Zapoznaje się i pomaga rozwiązywać bieżące problemy związane z tokiem kształcenia, relacjami student – student, student - nauczyciel, warunkami socjalno-bytowymi, trudnościami w nauce studentów.
5. Współdziała z organami samorządu studenckiego we wszystkich sprawach związanych z procesem kształcenia, wychowania i sytuacją socjalno-bytową studentów.
6. Przekazuje Władzom Wydziału opinie i wnioski studentów we wszystkich sprawach związanych z procesem kształcenia, wychowania i sprawami socjalno-bytowymi.
7. Aktywizuje studentów w zakresie wypełniania ankiet dotyczących oceny jakości kształcenia oraz ankiet losu absolwenta.
8. Ustala i uzgadnia z Władzami Wydziału plan i program indywidualnego toku studiów dla uzdolnionych i wyróżniających się studentów.
Drodzy Studenci I roku!
W związku z koniecznością dopełnienia formalności prosimy Was o wcześniejsze przybycie do Collegium Maius w dniu 4 października przed uroczystością Immatrykulacji. Będziemy na Was czekać już od godziny 8.30. Nie zapomnijcie także o fartuchach z naprasowanką z logo UM.
Prosimy o pobranie i wypełnienie dokumentów zamieszczonych na stronie UM. Komplet dokumentów musi być w koszulce.
Szkolenie wstępne w zakresie ochrony przeciwpożarowej dla studentów znajduje się w pliku do pobrania.
Dokumenty do uzupełnienia oraz dostarczenia na Immatrykulację:
Krótki przewodnik, jak trafić na zajęcia
Lp. | Przedmiot | Nazwa, lokalizacja budynku oraz symbol | Miejsce spotkania z prowadzącym na pierwsze zajęcia | Niezbędne elementy garderoby i przybory |
1. | Podstawy Medycyny - Anatomia | Collegium Anatomicum ul. Jaczewskiego 4 (ANATO) | Collegium Anatomicum w salach Zakładu Anatomii Prawidłowej, Klinicznej i Obrazowej: seminarium w salach seminaryjnych na parterze (studenci oczekują przed wejściem na teren zakładu), ćwiczenia w salach prosektoryjnych na niskim parterze. |
Studenci przebywający na terenie Zakładu Anatomii mają obowiązek noszenia białego fartucha wiązanego z tyłu, białego nakrycia głowy i butów lekarskich. Studenci posiadający długie włosy zobowiązani są do ich związania. Na seminariach obowiązuje tylko zmienione obuwie (bez fartucha i nakrycia głowy). |
2. | Podstawy Medycyny -Histologia i embriologia z cytofizjologią | Collegium Medicum ul. Radziwiłowska 11 (MEDIC) | Ćwiczenia odbywają się w Zakładzie Histologii i Embriologii na II pietrze Collegium Medicum (ul Radziwiłlowska 11), seminaria - w zależności od grupy i planu zajęć | fartuch oraz obuwie zmienne i zeszyty |
3. | Podstawy Medycyny - Fizjologia człowieka | Collegium Medicum ul. Radziwiłowska 11 (MEDIC) | Spotkanie organizacyjne odnośnie zajęć, zostanie przeprowadzone on-line na platformie Teams (hasło do spotkania: Fizjologia24) | |
4. | Chemia | Collegium Pharmaceuticum ul. Chodźki 4 A (PHARM) | III piętro Coll. Pharmaceuticum – proszę oczekiwać na asystenta na korytarzu | fartuch oraz obuwie zmienne |
5. | Biofizyka | Collegium Anatomicum ul. Jaczewskiego 4 (ANATO) | Korytarz Zakładu Biofizyki (ul. Jaczewskiego 4) -1 piętro) | obuwie zmienne |
6. | PAM 1 | Collegium Academicum ul. Chodźki 7 (ACAD) | Zajęcia odbywają się w określonych w harmonogramie salach. | |
7. | PUK 1 | Kurs realizowany jest przez Pracownię Symulacji Specjalistycznej i Taktycznej, Katedry Edukacji Medycznej mieszącej się na 4 piętrze Centrum Symulacji Medycznej. Sekretariat Katedry czynny jest od poniedziałku do piątku w godz. 07:00-15:00. |
Zajęcia będą odbywały się w Centrum Symulacji Medycznej Uniwersytetu Medycznego w Możliwość zapisania na kurs zostanie uruchomiona w czwartek 26.09.2024r. od godz. 08:00 |
Każdy ze studentów ma obowiązek uczestniczyć w zajęciach w zmienionym ubraniu medycznym tzw. srcubs oraz zmiennym obuwiu medycznym. |
8. | Język angielski | Collegium Anatomicum – Studium Praktycznej Nauki Języków Obcych ul. Jaczewskiego 4 | zajęcia prowadzone on-line |
Dokumenty niezbędne do przygotowania dyplomu ukończenia studiów oraz suplementu do dyplomu należy złożyć w Dziekanacie w terminie od 7 maja do 23 maja 2025r. (ul. Chodźki 19 (TBV) III piętro 20-093 Lublin)
1. Przyrzeczenie lekarskie z własnoręcznym podpisem (druk do pobrania).
2. Wykaz dokumentów do suplementu zgodnie z poniższymi wskazówkami (druk do pobrania):
3. Formularz monitorowania karier (druk do pobrania). Studenci proszeni są o wypełnienie formularza i odesłanie go skanem na adres email: biurokarier@umlub.pl lub wysłanie pocztą tradycyjną na adres: Biuro Karier Uniwersytetu Medycznego w Lublinie, Al. Racławickie 1, 20-059 Lublin.
Zgodnie z art. 77 ust 2 Ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce, Uczelnia wydaje absolwentowi, w terminie 30 dni od dnia ukończenia studiów, dyplom ukończenia studiów wraz z suplementem do dyplomu oraz ich 2 odpisy, w tym na wniosek studenta złożony do dnia ukończenia studiów (druk do pobrania):
Odpis dyplomu w języku angielskim, francuskim, hiszpańskim, niemieckim, rosyjskim albo w innym języku obcym, w którym było prowadzone kształcenie na tych studiach
Odpis suplementu do dyplomu w języku angielskim albo w innym języku obcym, w którym było prowadzone kształcenie na tych studiach
Uczelnia wydaje, na wniosek studenta lub absolwenta, dodatkowy odpis dyplomu ukończenia studiów lub odpis suplementu do dyplomu, w języku polskim lub w języku obcym, o którym mowa w ust. 2 art. 77 Ustawy (druk do pobrania).
Opłaty wynoszą 20 zł za wydanie odpisu innego niż wydany na podstawie art. 77 ust. 2 ustawy:
Dokumenty wydawane są po złożeniu wniosku i po uprzednim wniesieniu przez absolwenta opłaty.
W przypadku zmiany nazwiska przed datą ostatniego egzaminu/zaliczenia należy zgłosić ten fakt w Dziekanacie – należy wypełnić formularz zmiany danych osobowych oraz dołączyć akt zawarcia małżeństwa / decyzję o zmianie nazwiska.
Zmiana nazwiska dokonana po dacie ostatniego egzaminu/zaliczenia (tj. po ukończeniu studiów) nie jest uwzględniana podczas druku dyplomu.
W obecnym roku akademickim Dziekanat będzie wysyłał zbiorczą kartę obiegową bezpośrednio do wszystkich działów Uczelni. W związku z powyższym, uprzejmie prosimy o sprawdzenie czy nikt nie zalega, w poszczególnych działach (Dom Studenta; Studium Wychowania Fizycznego i Sportu; Dział Spraw Socjalnych Studentów; Dział Księgowości; Biblioteka). Usprawni nam to przebieg całej procedury
Uwaga: Dziekanat nie przyjmuje niekompletnych dokumentów.
Dokumenty do pobrania:
Komunikat dla studentów/absolwentów, zamierzających przystąpić do Lekarskiego Egzaminu Końcowego (LEK)
Zgłoszenie następuje wyłącznie za pomocą tzw. Systemu Monitorowania Kształcenia Pracowników Medycznych (SMK).
Założenie konta
Student chcąc uzyskać dostęp do aplikacji SMK, w przeglądarce internetowej wpisuje adres http://smk2.ezdrowie.gov.pl
W celu założenia konta student klika przycisk „Załóż konto”, a następnie wypełnia „Wniosek o założenie konta użytkownika”. Po wypełnieniu wniosku należy kliknąć przycisk „Złóż wniosek o założenie konta”. Na podany we wniosku adres mailowy zostanie wysłane hasło potrzebne do pierwszego logowania w aplikacji.
Proszę zwrócić szczególną uwagę na:
"Dodatkowe informacje”
W rubryce:
- „Grupa biznesowa” – z listy należy wybrać hasło „Student kierunku lekarskiego”,
- „Grupa funkcjonalna” – z listy wybieramy hasło „Użytkownik”,
- „Wnioskowana rola” – automatycznie powinno pojawić się hasło
Następnie konieczne jest potwierdzenie tożsamości oraz uprawnień, niezbędnych do posiadania konta. Tej czynności dokonuje właściwy Dziekanat.
Do LEK może przystąpić lekarz albo osoba, która ukończyła 10 semestrów z sześcioletnich jednolitych studiów magisterskich na kierunku lekarskim prowadzonym przez uczelnię mającą siedzibę w Rzeczypospolitej Polskiej. Wnioski o LEK przyjmowane są tylko do dnia 15 lipca włącznie (w przypadku sesji jesiennej egzamin odbywa się od 1 do 30 września) oraz do dnia 30 listopada (w sesji wiosennej egzamin odbywa się id 1 do 28 lutego).
Podczas składania wniosku należy wybrać opcję z podpisem elektronicznym.
Po uzyskaniu weryfikacji należy w systemie dokonać zapisu na egzamin i wysłać swój wniosek w terminie do 30 listopada w roku akademickim 2023/2024.
Szczegółowe instrukcje dotyczące składania wniosków dostępne są po zalogowaniu do systemu SMK.
Pomoc techniczną w zakresie SMK można uzyskać telefonicznie: 19 239 oraz mailowo: smk-serwis@cez.gov.pl. Pomoc świadczona jest całodobowo, przez 7 dni w tygodniu (również w święta).
Studenci, po Immatrykulacji (złożeniu ślubowania) w Uniwersytecie Medycznym w Lublinie, zobowiązani są w trakcie 1 roku studiów do udokumentowania następujących badań i szczepień:
Studentom, którzy nie mają wykonanych w/w badań, skierowania wydaje Dziekanat. Studenci, którzy posiadają wykonane w/w badania zobowiązani są do dostarczenia zaświadczeń do POS (Pokój Obsługi Studenta, ul. Chodźki 19, III piętro, pok.11)
Uczelnia zgłasza do ubezpieczenia zdrowotnego studenta, który:
ukończył 26 rok życia,
nie pracuje i nie jest zarejestrowany w urzędzie pracy,
nie ma zawartej umowy (o pracę, zlecenie),
nie ma pracującego współmałżonka.
Zgłoszenie do ubezpieczenia zdrowotnego odbywa się na wniosek studenta złożony w Dziekanacie (POS) pok. nr 11.
Powyższe kryteria muszą być spełnione łącznie.
W roku akademickim 2025/2026 ochrona ubezpieczeniowa Studentów, Uczestników studiów doktoranckich/Doktorantów Szkoły Doktorskiej Uniwersytetu Medycznego w Lublinie świadczona jest przez InterRisk Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Vienna Insurance Group, Ubezpieczyciela wybranego w wyniku przeprowadzonego postępowania przetargowego.
W ramach ochrony ubezpieczeniowej przewidziano dwa pakiety ubezpieczenia:
Składkę z tytułu ochrony ubezpieczeniowej należy wpłacać do dnia 15 grudnia 2024 roku za pośrednictwem portalu internetowego Ubezpieczyciela pod adresem: https://klient.interrisk.pl/EduPlusOnline
podając kod dostępu dla odpowiedniego Pakietu Ubezpieczenia:
Wysokość jednorazowej składki za roczny okres ochrony ubezpieczeniowej, tj. od dnia 01.10.2024 r. do dnia 30.09.2025 r., wynosi:
Regulamin praktyk wakacyjnych na kierunku lekarskim
Wydział Lekarski
1. Celem praktyk studenckich jest nabywanie i doskonalenie umiejętności praktycznych w zakresie odbywanych studiów w rzeczywistych warunkach pracy.
2. Szczegółowy zakres, wymiar godzinowy praktyk określa program kształcenia na kierunku lekarskim zgodnie z rozporządzeniem MEiN w sprawie standardów kształcenia przygotowującego do zawodu lekarza.
3. Nadzór nad organizacją praktyk sprawuje Koordynator kształcenia praktycznego powołany przez Prorektora ds. Kształcenia i Dydaktyki wraz z uczelnianymi opiekunami praktyk powołanymi przez Dziekana.
4. Uniwersytet Medyczny w Lublinie umożliwia studentom kierunku lekarskiego realizowanie studenckich praktyk wakacyjnych w niżej wymienionych jednostkach bez konieczności zawierania umowy:
5. Studenci, którzy chcą realizować praktyki wakacyjne w jednostkach UM w Lublinie powinni zgłosić się do Opiekuna praktyk (zgodnie z wykazem zamieszczonym na stronie internetowej Dziekanatu).
6. Informacje dotyczące sposobu i terminów zapisów u Opiekunów praktyk, przesyłane są na indywidualne adresy e-mailowe studentów w domenie umlub.edu.pl
7. Praktyki studentów Wydziału Lekarskiego mogą odbywać się również na podstawie porozumień zawartych ze szpitalami lub w wybranych przez studenta placówkach realizujących świadczenia medyczne umożliwiające realizację efektów uczenia przewidzianych w programie kształcenia (zgodnie z Zarządzeniem Rektora nr 66/2018 z późn.zm.).
8. Placówka, w której odbywana będzie praktyka powinna spełniać poniższe kryteria:
a) placówka świadczy szeroki wachlarz usług diagnostycznych i/ lub leczniczych (terapeutycznych lub rehabilitacyjnych) i cieszy się uznaniem w środowisku,
b) wykształcenie pracowników realizujących w/w zajęcia i praktyki tj. np. wieloletnie doświadczenie zawodowe w danej dziedzinie, świadomość ról zawodowych, umiejętność przekazywania wiedzy, dobry kontakt ze studentem,
c) wyposażenie placówki umożliwia zdobywanie praktycznej wiedzy,
d) charakter i zakres świadczeń umożliwia realizację celów kształcenia,
e) szpitale akredytowane do prowadzenia specjalizacji w dziedzinie medycyny adekwatnej do rodzaju praktyki lub akredytowane do prowadzenia staży kierunkowych w dziedzinie umożliwiającej realizację efektów uczenia przewidzianych w programie kształcenia.
9. Studenci, którzy chcą realizować praktyki poza baza kliniczną UM w Lublinie zobowiązani są złożyć w Dziekanacie Wydziału Lekarskiego 2 egzemplarze umowy o organizację studenckiej praktyki zawodowej oraz załącznik nr 3 do umowy (o godzinach odbywania praktyk) w celu zaakceptowania przez Dziekana. Umowa musi być podpisana przez Organizatora praktyki (Dyrektora Szpitala).
10. Umowy odpowiednio dla roku studiów należy pobrać ze strony Dziekanatu Wydziału Lekarskiego i wydrukować w 2 egzemplarzach. Dane szczegółowe w umowach w sposób czytelny wypełnia student. Wypełnione umowy należy przedstawić w wybranej przez siebie instytucji w celu zaakceptowania warunków praktyki przez Organizatora i podpisania przez osobę upoważnioną.
11. Wypełnione i podpisane przez Organizatora praktyki 2 egzemplarze umowy należy dostarczyć do Dziekanatu w terminie do 28 czerwca 2026 roku:
a) za pośrednictwem poczty- korespondencję należy przesłać na adres: Dziekanat Wydziału Lekarskiego, Uniwersytetu Medycznego w Lublinie, ul. W. Chodźki 19 (TBV) III piętro, 20-093 Lublin
b) osobiście do Pokoju Obsługi Studenta, Dziekanatu Wydziału Lekarskiego.
12. Podpisany przez Dziekana jeden egzemplarz umowy należy odebrać z Dziekanatu i pozostawić w miejscu realizowania praktyki (drugi egzemplarz pozostaje w Dziekanacie).
13. Termin odbywania praktyki to: 9 lipca – 21 września 2025 roku ( zgodnie z § 23 ust.1 pkt 5 Regulaminu studiów student zobowiązany jest do zaliczenia poprzedniego semestru nie później niż do ostatniego dnia sesji poprawkowej, tj. do 21 września)
14. Każdy Student zobowiązany jest posiadać aktualne orzeczenie do celów sanitarno-epidemiologicznych, badanie lekarza medycyny pracy, szczepienia przeciw WZW typu B oraz ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków NNW.
15. Każdy Student, zobowiązany jest do przedłożenia w Dziekanacie dowodu ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków na czas praktyki.
16. Studenci po realizacji praktyki wakacyjnej składają w Dziekanacie Wydziału Lekarskiego potwierdzone podpisem i imienną pieczątką Organizatora praktyki KARTĘ PRAKTYKI STUDENTA w nieprzekraczalnym terminie do 25 września 2025 roku, w celu ostatecznego zaliczenia praktyki przez Koordynatora kształcenia praktycznego. Do zaliczenia praktyki konieczne jest zrealizowanie wszystkich umieszczonych w Karcie Praktyk efektów uczenia się. Zaliczenie poszczególnych efektów uczenia się musi być potwierdzone pieczęcią i podpisem wskazanego w jednostce opiekuna praktyki oraz datą zaliczenia.
Opiekunowie praktyk:
Koordynator praktyk – dr hab. n. med. Beata Kasztelan- Szczerbińska (Katedra i Klinika Gastroenterologii i Hepatologii z Pracownią Endoskopową, SPSK Nr 4 ul. Jaczewskiego 8)
Grupa zajęć / przedmiot | Opiekun | Jednostka | Telefon | Adres e-mail |
I ROK Opieka nad chorym |
dr hab. n. med. Wojciech Myśliński | Katedra i Klinika Chorób Wewnętrznych, SPSK Nr 1 ul. Staszica 16 | 81 532 7717 | wojciech.myslinski@umlub.edu.pl |
I ROK Opieka nad chorym |
dr hab. n. med. Anna Steć, prof. UML | Katedra i Klinika Nefrologii, SPSK Nr 4 ul. Jaczewskiego 8 | 81 724 4539 | anna.stec@umlub.edu.pl |
II ROK Poradnia lekarza rodzinnego Pomoc doraźna |
dr hab. n. med. Ewa Wielosz, prof. UML | Katedra i Klinika Reumatologii i Układowych Chorób Tkanki Łącznej, SPSK Nr 4 ul. Jaczewskiego 8 | 81 724 4790 | ewa.wielosz@umlub.edu.pl |
III ROK Choroby wewnętrzne |
dr hab. n. med. Wojciech Myśliński | Katedra i Klinika Chorób Wewnętrznych, SPSK Nr 1 ul. Staszica 16 | 81 532 7717 | wojciech.myslinski@umlub.edu.pl |
III ROK Choroby wewnętrzne |
prof. dr hab. n. med. Jolanta Parada-Turska | Katedra i Klinika Reumatologii i Układowych Chorób Tkanki Łącznej, SPSK Nr 4 ul. Jaczewskiego 8 | 81 724 4790 | jolanta.parada-turska@umlub.edu.pl |
III ROK Choroby wewnętrzne |
dr n. med. Joanna Malicka | Katedra i Klinika Endokrynologii, Diabetologii i Chorób Metabolicznych | 81 448 7124 | joanna.malicka@umlub.edu.pl |
IV ROK Pediatria |
dr n. med. Agata Tarkowska | Klinika Patologii Noworodków i Niemowląt, USD ul. A. Gębali 6 | 81 718 5371 | agata.tarkowska@umlub.edu.pl |
IV ROK Ginekologia |
dr n. med. Krzysztof Kułak | I Katedra i Klinika Ginekologii Onkologicznej i Ginekologii, SPSK Nr 1 ul. Staszica 16 | 81 532 7847 | krzysztof.kulak@umlub.edu.pl |
IV ROK Ginekologia |
dr hab. n. med. Ewa Woźniakowska, prof. UML | Klinika Ginekologii Dziecięcej Dziewczęcej ul. Chodźki 4 (CSM) | ||
V ROK Intensywna terapia |
dr n. med. Emilia Tekely | Zakład Dydaktyki i Symulacji Medycznej, ul Chodźki 4 (CSM) | ||
V ROK Chirurgia |
dr n. med. Justyna Wyroślak-Najs | II Katedra i Klinika Chirurgii Ogólnej, Gastroenterologicznej i Nowotworów Układu Pokarmowego SPSK Nr 1 ul. Staszica 16 | 81 532 4127 | |
V ROK Chirurgia |
lek. med. Adam Alzubedi | I Katedra i Klinika Chirurgii Ogólnej, Transplantacyjnej i Leczenia Żywieniowego SPSK Nr 4 ul. Jaczewskiego 8 | 81 724 4829 |
Zadania opiekuna praktyk na Wydziale Lekarskim UM w Lublinie
1. Zapoznanie studentów z programem praktyki, w tym zakładanymi efektami kształcenia, dokumentowaniem przebiegu praktyki oraz sposobem jej zaliczenia.
2. Nadzór nad przebiegiem Praktyki w zakresie zgodności z ustalonym programem.
3. Przekazanie do Dziekanatu informacji dotyczących formy zapisów studentów na praktyk realizowane w uczelnianych jednostkach klinicznych do końca kwietnia roku akademickiego, w który będzie realizowana praktyka.
4. Przekazanie do Dziekanatu, do końca września danego roku akademickiego, imiennych list studentów, którzy zrealizowali praktyki.
5. Polubowne rozstrzyganie - wspólnie z podmiotem, w którym realizowana jest praktyka, wszelkich sporów wynikających z jej realizacji.
6. Rozpatrywanie wniosków studentów V roku o zgodę na realizację praktyk w trakcie roku akademickiego (przed ostateczną decyzja Dziekana).
Podział roku akademickiego 2025/2026
Zgodnie z Zarządzeniem Nr 6/2025 Rektora Uniwersytetu Medycznego w Lublinie rok akademicki dzieli się na:
semestr zimowy | od 01.10.2025 r. | do 24.02.2026 r. |
semestr letni | od 25.02.2026 r. | do 30.09.2026 r. |
dla studentów VI roku:
semestr zimowy | od 01.10.2025 r. | do 03.03.2026 r. |
semestr letni | od 25.02.2026 r. | do 30.09.2026 r. |
Rozkład semestru zimowego:
Okres szkolny | od 01.10.2025 r. | do 03.02.2026 r. |
Przerwa jesienna | od 31.10.2025 r. | do 02.11.2025 r. |
Przerwa świąteczna | od 22.12.2025 r. | do 06.01.2026 r. |
Sesja egzaminacyjna | od 04.02.2026 r. | do 10.02.2026 r. |
Sesja poprawkowa | od 11.02.2026 r. | do 17.02.2026 r. |
Przerwa międzysemestralna | od 18.02.2026 r. | do 24.02.2026 r. |
Dla studentów VI roku:
Okres szkolny | od 01.10.2025 r. | do 17.02.2026 r. |
Przerwa jesienna | od 31.10.2025 r. | do 02.11.2025 r. |
Sesja egzaminacyjna (1) | od 01.12.2025 r. | od 07.12.2026 r. |
Przerwa świąteczna | od 22.12.2025 r. | do 06.01.2026 r. |
Sesja egzaminacyjna (2) | od 18.02.2026 r. | do 24.02.2026 r. |
Przerwa międzysemestralna | od 25.02.2026 r. | do 03.03.2026 r. |
Rozkład semestru letniego:
Okres szkolny | od 25.02.2026 r. | do 23.06.2026 r. |
Przerwa świąteczna | od 02.04.2026 r. | do 08.04.2026 r. |
Sesja egzaminacyjna | od 24.06.2026 r. | do 12.07.2026 r. |
Przerwa letnia | od 13.07.2026 r. | do 31.08.2026 r. |
Sesja poprawkowa | od 01.09.2026 r. | do 21.09.2026 r. |
Dla studentów VI roku:
Okres szkolny | od 04.03.2026 r. | do 30.06.2026 r. |
Przerwa świąteczna | od 02.04.2026 r. | do 08.04.2026 r. |
Sesja egzaminacyjna (3) | od 11.05.2026 r. | do 17.05.2026 r. |
Przerwa letnia | od 01.07.2026 r. | do 31.08.2026 r. |
Sesja poprawkowa | od 01.09.2026 r. | do 21.09.2026 r. |
Dni ustawowo wolne:
15 sierpnia 2025 (piątek) - Wniebowzięcie Najświętszej Maryi Panny
1 listopada 2025 (sobota) - Wszystkich Świętych
11 listopada 2025 (wtorek) - Narodowe Święto Niepodległości
24 grudnia 2025 (środa) - Wigilia Bożego Narodzenia
25 grudnia 2025 (czwartek) - pierwszy dzień Bożego Narodzenia
26 grudnia 2025 (piątek) - drugi dzień Bożego Narodzenia
1 stycznia 2026 (czwartek) - Nowy Rok, Świętej Bożej Rodzicielki Maryi
6 stycznia 2026 (wtorek) - Trzech Króli (Objawienie Pańskie)
5 kwietnia 2026 (niedziela) - Wielkanoc
6 kwietnia 2026 (poniedziałek) - Poniedziałek Wielkanocny
1 maja 2026 (piątek) - Święto Pracy
3 maja 2026 (niedziela) - Święto Konstytucji 3 Maja
24 maja 2026 (niedziela) - Zesłanie Ducha Świętego (Zielone Świątki)
4 czerwca 2026 (czwartek) - Boże Ciało
15 sierpnia 2026 (sobota) - Święto Wojska Polskiego, Wniebowzięcie Najświętszej Maryi Panny
Studenci, którzy otrzymali kredyt na studia medyczne i jednocześnie dokonali już opłaty podstawowej za studia, w celu uzyskania zwrotu opłaty proszeni są o dostarczenie do Dziekanatu umowy o kredyt na studia medyczne oraz wniosku o zwrot należności.
W celu uzyskania informacji o możliwości i warunkach otrzymania pomocy materialnej na uczelni, stypendium socjalnego i stypendium rektora dla najlepszych studentów, należy przejść do strony Działu Spraw Socjalnych Studentów. Informacje dotyczące zakwaterowania w domach studenckich są dostępne w Domach Studenckich.
Uzupełniony wniosek o udzielenie zgody na odbywanie studiów w trybie IOS wraz z tabelą indywidualnego planu studiów należy dostarczyć do Pokoju Obsługi Studenta Dziekanatu Wydziału Lekarskiego.
Wnioski należy przesłać do Dziekanatu w nieprzekraczalnym terminie do 15 października 2025 r.
Wnioski mogą być przesłane w formie papierowej na adres:
Uniwersytet Medyczny w Lublinie
Al. Racławickie 1
20-059 Lublin
Dziekanat Wydziału Lekarskiego
Szczegółowe informacje dotyczące warunków i procedury przyznawania stypendium dostępne są na stronie Ministerstwa Zdrowia pod adresem: Stypendia ministra dla studentów za znaczące osiągnięcia na rok akademicki 2024/2025
Wnioski wraz z załącznikami należy przekazywać na adres katarzyna.gaska@umlub.pl, numer kontaktowy: 81 448 50 53.
Uprzejmie informujemy, iż dokumenty w sprawie przenosin z innej uczelni medycznej na kierunek lekarski przyjmowane są w Dziekanacie Wydziału Lekarskiego od godziny 8.00 do 14.30. Komplet dokumentów należy złożyć w terminie od 1.08.2025 do 29.08.2025. Za dzień złożenia dokumentów uważa się dzień ich wpływu do dziekanatu.
WAŻNE!
W związku ze zmianą przepisów ustawy z dnia 13 maja 2016 r. o przeciwdziałaniu zagrożeniom przestępczością na tle seksualnym (t.j. Dz.U. z 2023 r., poz. 1304 ze zm.), osoby zakwalifikowane do przeniesienia z innej uczelni zobowiązane będą do dostarczenia do właściwego Dziekanatu w terminie do 31 października 2024 r. wskazanych dokumentów:
1. Zaświadczenie z Krajowego Rejestru Karnego (KRK) – obywatel RP i cudzoziemiec,
2. Oświadczenie o państwie lub państwach, w których student zamieszkiwał w ciągu ostatnich 20 lat, innych niż Rzeczpospolita Polska i państwo obywatelstwa wraz z informacją z rejestrów karnych tych państw uzyskiwaną do celów działalności zawodowej lub wolontariackiej związanej z kontaktami z dziećmi – obywatel RP i cudzoziemiec.
3. Informację z rejestru karnego państwa obywatelstwa uzyskiwaną do celów działalności zawodowej lub wolontariackiej związanej z kontaktami z dziećmi wraz z tłumaczeniem przysięgłym – cudzoziemiec, oraz studenci, którzy zamieszkiwali w państwach innych niż Rzeczpospolita Polska lub państwo obywatelstwa.
W sytuacji, gdy 1) prawo państwa obywatelstwa, 2) prawo państwa/państw zamieszkiwania w ciągu ostatnich 20 lat, innych niż Rzeczpospolita Polska i państwo obywatelstwa, z których ma zostać przedłożona informacja z rejestru karnego uzyskiwana do celów działalności zawodowej lub wolontariackiej związanej z kontaktami z dziećmi lub informacja z rejestru karnego tego państwa, nie przewiduje jej sporządzenia lub w danym państwie nie prowadzi się rejestru karnego należy złożyć oświadczenie:
Dokumenty można wysłać za pośrednictwem poczty na adres:
Dziekanat Wydziału Lekarskiego Uniwersytetu Medycznego w Lublinie
ul. W. Chodźki 19 (TBV) III piętro
20-093 Lublin
Osoba wyznaczona do kontaktu:
mgr Marta Jakimiak
tel: 81 448 6309
marta.jakimiak@umlub.edu.pl
Uprzejmie informujemy, że zgodnie z § 15 ust. 4 Regulaminu Studiów termin składania wniosków w sprawie przeniesienia ze studiów niestacjonarnych na studia stacjonarne upływa ostatniego dnia sesji poprawkowej, tj. 21.09.2025 r.
Pomoc skierowana jest przede wszystkim do osób, które:
Osoby, które zgłoszą się do APPiE mogą liczyć na uzyskanie profesjonalnego wsparcia i pomocy psychologicznej skoncentrowanej na rozwiązaniu problemu.
Zgłoszenia przyjmowane są wyłącznie poprzez formularze zgłoszeniowe dostępne na stronie appie.umlub.pl (formularze w j. polskim i angielskim).
Pomoc udzielana jest on-line (Zoom/Skype/ Messenger/ WhatsApp) bądź w formie spotkań kontaktowych.
W warunkach porady kontaktowej należy przestrzegać wszystkich rozporządzeń epidemiologicznych obowiązujących w UMLUB.
Siedziba APPiE: Collegium Academicum ul. dra W. Chodźki 7 1 piętro, pokój 119.
Pomocy udzielają pracownicy APPiE to wykwalifikowani psychologowie/psychoterapeuci z długoletnim stażem:
Dr Joanna Milanowska – pomoc w języku angielskim i polskim
Dr hab. Ewa Humeniuk – pomoc w języku polskim
Dr Tomasz Kucmin – porady w języku polskim i angielskim
Dr Grażyna Gwizda – pomoc w języku polskim
Dr Tatiana Baran – pomoc w języku ukraińskim
Osoby zgłaszające się do APPiE mają zagwarantowaną całkowitą dyskrecję!
Szczegóły dotyczące uzyskania pomocy znajdziesz na stronie internetowej.
Zgodnie z Zarządzeniem Rektora nr 127/2022 skarga może być wniesiona pisemnie, za pomocą poczty elektronicznej lub ustnie do protokołu w Dziekanacie Wydziału Lekarskiego lub w Biurze Rektora.
Pełnomocnik Rektora ds. Studentów Niepełnosprawnych – dr hab. n. med. Alicja Wójcik‑Załuska, prof. uczelni.
Pomoc obejmuje m.in.:
Godziny przyjęć: poniedziałki i czwartki 9:00–14:00
Instrukcja logowania do nowej poczty przez Outlook Office:
Zgodnie z Zarządzeniem Rektora Nr 104/2014 skargi i wnioski, o których mowa w w/w Zarządzeniach można składać w Pokoju Obsługi Studenta od poniedziałku do piątku
w godz: 8.00 – 14.30.
W skład działającego w Uczelni systemu biblioteczno-informacyjnego wchodzą Biblioteka Głowna, Filia Studencka oraz księgozbiory jednostek organizacyjnych jako biblioteki specjalistyczne. Dzięki gromadzonym, opracowywanym i udostępnianym zasobom informacji w postaci drukowanych i elektronicznych książek, czasopism oraz baz danych, wspierają one procesy dydaktyczne, naukowe i lecznicze.
Dane kontaktowe:
Biblioteka Główna UM
ul. Szkolna 18, 20-124 Lublin
tel. 81 448 58 00
e-mail: sekretariat@bg.pl
Czytelnia Multimedialna:
ul. Witolda Chodźki 4, 20-093 Lublin